נ"ט פגע בבית במטולה; "הרוגים בתקיפה ישראלית בלבנון"

דיווחים: לפחות 3 נהרגו בתקיפה ישראלית בדרום לבנון. אזעקות הופעלו בגליל המערבי. אבו מאזן אחרי הווטו האמריקני: "נבחן מחדש את היחסים עם ארה"ב". דיווח: ראשי חמאס שוקלים לעזוב את קטר ולעבור לטורקיה. ארדואן נפגש עם הנייה באיסטנבול. בסיס של מיליציות איראניות הותקף בעיראק | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-197 למלחמה: ימים ספורים לפני חג הפסח, 133 חטופים וחטופות עדיין בשבי חמאס.  עשרות אלפי ישראלים מהדרום ומהצפון ייאלצו לשבת לשולחן החג רחוק מהבית, עדיין מפונים. בינתיים, גם הערב (שבת) נראה שישראל רחוקה מהשבת החטופים ומשקט בגזרות הדרומית והצפונית. בת"א ובעשרות מוקדים ברחבי הארץ מחו משפחות חטופים ומפגינים למען השבתם. הפגנות נגד הממשלה התקיימו בקריאה לבחירות התקיימו גם כן. בחדשות 13 פורסם הערב לראשונה כי השרים בני גנץ וגדי איזנקוט דרשו לקיים דיון על סוגיית החטופים מספר פעמים בשבוע שעבר, אך לא נענו על-ידי לשכת נתניהו. אחרי הפרסום בחדשות 13 השיבו בלשכה כי "הקבינט יכונס מחר" - אך השרים טרם זומנו.

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטר, וגורם ערבי אמר כי "חוסר האמון בין חמאס למתווכות גדל, המגעים לעסקה תקועים ולא צפויים להתחדש בקרוב". במהדורת השבת פורסם לראשונה כי ישראל הציגה לארצות הברית את התוכנית לפינוי רפיח. לאורך היום: שיגורים לצפון, צבע אדום בעוטף עזה. נ"ט פגע ישירות בבית במטולה, אין נפגעים. צה"ל תקף שלוש פעמים בלבנון. חיזבאללה הודיע על עוד שלושה הרוגים משורותיו. כמו כן, נחשף תיעוד מלוויין שמצביע על היקף הנזק שנגרם בתקיפה באיראן.

בארה"ב אישר בית הנבחרים את חבילת הסיוע הצבאי לישראל. הנשיא ג'ו ביידן דחק בסנאט: "אשרו גם כן במהירות". באתר AXIOS דווח כי ארצות הברית צפויה להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה, בשל "הפרת זכויות אדם" בגדה המערבית. בצה"ל לא התייחסו לדיווח. ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף: "בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה"ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי".

[timeline id="5144" name="חרבות ברזל - יום 197"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו