דיווח: מצרים הציעה להקפיא את המבצע ברפיח תמורת חידוש המו"מ

בערוץ אל-חדת' הסעודי דווח כי קהיר הציעה לחדש את המגעים לעסקה בתמורה לעצירת הפעולה. צה"ל: "מתואמים עם המצרים". חילופי אוגדות בעזה כחלק מההיערכות למבצע. אחרי כינוס קבינט המלחמה, הקבינט המורחב מתכנס

זמן צפייה: 01:31

ברקע ההיערכות לפעולה ברפיח: מצרים הציעה לישראל להקפיא את המבצע הצפוי בעיר הדרומית ברצועה, זאת בתמורה להתנעת המשא ומתן לעסקת חטופים, כך דווח היום (חמישי) בערוץ "אל-חדת'" הסעודי.

בינתיים, בצה"ל ממשיכים להתכונן למבצע. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי דן היום עם שרי קבינט המלחמה על סוגיית רפיח. כמו כן, בתדרוך צה"ל נמסר כי אוגדה 162, שפעלה בחודשים האחרונים במסדרון נצרים שבמרכז הרצועה, יצאה מהאזור - ונערכת למבצע בעיר הדרומית, כאשר היא מוכנה לצאת אליו "בהינתן פקודה". שתי חטיבות מילואים של אוגדה 99 יחליפו במרכז הרצועה את הכוח היוצא.

עוד מסרו בצה"ל כי פינוי האוכלוסיה העזתית מהעיר נמשך, כאשר עד כה, כ-150 אלף בני אדם עברו מרפיח לח'אן יונס, וכרגע נמצאים בעיר כ-1.2 מיליון תושבים. בנוסף, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ופיקוד הדרום בנו תוכנית להעברת האוכלוסייה מרפיח לח'אן יונס ולאזור המואסי.

גורם מדיני התייחס הערב לתיווך בין ישראל וחמאס, ואמר כי "קטר לא סיפקה את הסחורה באשר לעסקת חטופים", והוסיף כי כעת "הכובד עובר לידי מצרים". בתוך כך, אושר כי מחר צפויה להגיע לישראל משלחת ממצרים בכדי לקדם את המו"מ לעסקה.

רפיח, רצועת עזה
רפיח, רצועת עזה | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2024 04 25 At 1
ילדים בעיר האוהלים ברפיח | צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90

אתמול ביקרו הרמטכ"ל וראש שב"כ רונן בר בקהיר, ודנו עם המצרים על תיאום הפעולה הצפויה בגבולם. מקור מצרי הכחיש את דבר ביקורם, ומסר לאתר הסעודי "א-שרק אל-אווסט" כי "מצרים מתנגדת נחרצות לכל פעולה ישראלית ברפיח". כמו כן, אתמול אמר גורם בכיר בצה"ל לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "הושלמו ההכנות למבצע, ובצה"ל ממתינים לאישור הדרג המדיני".

בימים האחרונים צה"ל פרס עשרות אלפי אוהלים בעזה, במטרה לקלוט את הפליטים שיפונו בטרם לוחמי צה"ל ייכנסו לעיר האחרונה ברצועה שנותרה תחת שליטה מלאה של חמאס. מקור ישראלי ששוחח עם "רויטרס" מסר כי נתניהו ושרי קבינט המלחמה מתכוונים לאשר בשבועיים הקרובים את מבצע הפינוי, שצפוי להימשך חודש.

צילום לוויין של עיר אוהלים בח'אן יונס, לשמה צפויים להתפנות תושבי רפיח
צילום לוויין של עיר אוהלים בח'אן יונס, אליה צפויים להתפנות תושבי רפיח | צילום: סוכנות הידיעות AP

בצה"ל מעריכים כי פעולה ברפיח תתרום למאמצי החיסול של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. בנוסף, אחרי שהגדודים בעיר הדרומית, הכוללים כ-4000 מחבלים, יפורקו – ניתן יהיה להכריז שרוב רובו של הכוח הצבאי של חמאס פורק.