סגר בשטחים ועשרות התראות: כוננות מוגברת בראש השנה

בידי שב"כ התראות רבות לפיגועים במהלך תקופת החגים, ומספר החיילים בשטחי יהודה ושומרון יגיע לשיא של 22 גדודים. גם במשטרה נערכים עם אלפי שוטרים שייתפרסו ברחבי הארץ, והכוחות בדריכות בירושלים - ובעיקר בהר הבית

זמן צפייה: 04:57

תקופת החגים נחשבת למתוחה בכל שנה, אך השנה אנחנו נמצאים בעיצומו של גל טרור, וראש השנה שמגיע מחר (ראשון) יהיה מאוד מתוח. כל מערכת הביטחון נמצאת בדריכות, עד אחרון החיילים והשוטרים, בניסיון לנטרל את הפיגוע הבא.

עשרות התראות לפיגועים נמצאות בידי שירות הביטחון הכללי, כאשר העיניים של מערכת הביטחון נשואות הערב לשכם. צה"ל ושב"כ חזרו ודרשו מהרשות הפלסטינית לעצור מבוקשים, והערב שוב מנגנוני הביטחון הפלסטיניים נכנסו למחנה הפליטים בלאטה, ובתום קרב יריות עצרו מבוקש, ככל הנראה מזוהה חמאס שתקף שוטרים פלסטינים.

ממחר ב-16:00 יוטל סגר מלא על השטחים, ומספר החיילים בשטחים יגיע לשיא של 22 גדודים. בראש השנה ייסגרו גם כל המעברים לעזה. גם ביום הכיפורים צפוי סגר על השטחים, ולגבי סוכות עדיין מתקיימים דיונים ובמערכת הביטחון ישנה התלבטות. העיניים יהיו נשואות מחר גם לירושלים ובעיקר להר הבית, כאשר הנרטיב שמתחיל לרוץ ברשתות הפלסטיניות הוא שהישראלים מאפשרים למתפללים היהודים לשנות את הסטטוס-קוו בהר הבית.

כמו כן, בצה"ל הודיעו כי חיילים במערכים מסוימים לא ייצאו לביתם בחגים ויישארו בכוננות. בנוסף, המשטרה הודיעה כי אלפי שוטרים יתפרסו ברחבי הארץ במטרה לצמצם פיגועים ולהרתיע מחבלים.

פלסטיני התנגש בניידת משטרה ליד חוות גלעד
ניסיון פיגוע דריסה ליד חוות גלעד

מוקדם יותר היום סוכל ניסיון פיגוע דריסה בשומרון, כאשר רכב פלסטיני פגע בניידת תנועה של המשטרה בכביש 60 באזור המאחז חוות גלעד. חייל השיב באש לעבר המחבל וניטרל אותו. המחבל נפצע באורח אנוש ולאחר זמן קצר נקבע מותו במקום. ניידת המשטרה ניזוקה באופן קשה, ושוטר נפצע באורח קל מאוד ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא.

בתוך הניידת המשטרתית היה שוטר שרשם דו"ח לרכב אחר, והחייל עמד בחוץ ואיבטח אותו. הרכב הפלסטיני הגיע ממול והאיץ במהירות לעבר הניידת, והחייל שהבחין בכך ירה בו. הרכב המשיך בנסיעתו ופגע בניידת, והשוטר בן ה-45 נחבל קלות בפניו לאחר שכריות האוויר בניידת נפתחו.

כוחות צה''ל במבצע מעצרים בשטחים
כוחות צה''ל במבצע מעצרים בשטחים | צילום: דובר צה''ל

בשבועות האחרונים התקיימו דיונים בצמרת המדינית בשאלת העלייה להר הבית בחגים, וההכרעה היא שאין שינוי ולא מתכוונים לצמצם את מספר היהודים העולים. במהלך פגישתו של ראש הממשלה יאיר לפיד עם עבדאללה מלך ירדן השבוע בעצרת האו"ם בניו יורק הוא עדכן אותו כי במהלך תקופת החגים תהיה עלייה במספר היהודים שיעלו להר הבית, כך מסר לחדשות 13 בכיר ישראלי שעודכן בפרטי הפגישה.

לפיד הבהיר למלך שההחלטה הישראלית בנושא לא צפויה להשתנות חרף המצב הביטחוני, והוסיף כי הוא מצפה שהירדנים יגבו את ההתנהלות ולא יאפשרו את ההסתה נגד ישראל בסוגיה הזאת.