מג"ד השיריון שקרא להקים יישובים בעזה ננזף: "חזר בו והביע חרטה"

סא"ל אופיר כספי, מפקד גדוד 82 בחטיבה 7, עורר סערה כאשר אמר לכתבים שנכנסו לרצועה כי "אני חושב שהפתרון זה הקמת יישובים, אבל זה עניין פוליטי". הוא זומן לבירור, ננזף פיקודית - והתנצל. "אמירותיו החריגות אשר אינן תואמת את פקודות צה"ל ואת המצופה ממפקד בצה"ל"

כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

ההתבטאות השנויה במחלוקת של מג"ד השריון: סגן-אלוף אופיר כספי, מפקד גדוד השריון 82 בחטיבה 7, עורר סערה כאשר אמר לכתבים שנכנסו אתמול לרצועת עזה כי "אני חושב שהפתרון זה הקמת יישובים, אבל זה עניין פוליטי", והיום (שישי) הוא זומן לבירור, ננזף - והתנצל.

"צה"ל צריך להחזיק בשטח", אמר סא"ל כספי לכתבים, "אני חושב שאם יחזרו פה היישובים - ניצחנו. אם נהרוג את סינוואר לא נכריע את חמאס, יבוא מישהו אחר. הפתרון זה לחזור לפה, כמו ההתנחלויות ביו"ש". מצה"ל נמסר היום כי בעקבות ההתבטאות הוא זומן מיד לבירור אצל מפקד החטיבה ומפקד האוגדה, וננזף פיקודית על "אמירותיו החריגות אשר אינן תואמת את פקודות צה"ל ואת המצופה ממפקד בצה"ל".

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה לוחם לוחמים חייל טנק צה"ל בשטח עזה
כוח שריון בשטח עזה | צילום: דובר צה"ל

"הקצין חזר בו מדבריו והביע חרטה", נמסר מצה"ל בתום הבירור, "הקצין מצוי גם בשעה זו בלחימה בח'אן יונס. התבטאותו נאמרה בתוך שיחה ארוכה ותיאור הקרבות והמלחמה. הקצין הבין את החריגה מהנורמה ומהממלכתיות המצופה ממנו כקצין לובש מדים".