התרעות רבות לפיגועים: כוחות צה"ל בכוננות מוגברת בכל הגזרות

ברקע התרעות רבות לפיגועים בשטחי יהודה ושומרון וברחבי הארץ במהלך החג, כוחות הביטחון נמצאים במוכנות מלאה - כאשר הלחימה נמשכת במקביל ברצועת עזה ובגבול הצפון. גלנט ללוחמים: "בוטחים בכם וסומכים עליכם"

זמן צפייה: 00:46

בצל חג הפסח, כוחות צה"ל נמצאים הערב (שני) בכוננות מוגברת ומוכנות מלאה, כאשר הלוחמים ממשיכים בפעילות מבצעית בכל הגזרות - לאור התרעות רבות לפיגועים בשטחי יהודה ושומרון וברחבי הארץ, זאת במקביל להמשך הלחימה ברצועת עזה ובגבול הצפון.

לכל העדכונים מהיום ה-199 למלחמה

מדובר צה"ל נמסר כי אוגדה 162, בהובלת צוות הקרב של חטיבת הנח"ל, פתחו במבצע לסיכול טרור במרחב מסדרון מרכז רצועת עזה, כאשר הלוחמים ממשיכים לחסל מחבלים, לאתר ולהשמיד תשתיות טרור. ביממה האחרונה, זיהו הכוחות חוליית מחבלים שהיוו איום על הלוחמים, תוך זמן קצר בסגירת מעגל מהירה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המחבלים.

פעילות צה"ל בדרום
פעילות צה"ל בדרום | צילום: דובר צה"ל

בפיקוד הצפון, כוחות רבים של צה"ל, ביבשה, באוויר ובים, פרוסים לאורך הגבול הצפוני מהחרמון ועד ראש הנקרה. מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות מבצעים מארבים, מאתרים ומחסלים מחבלים אשר מהווים איום על הכוחות, ותוקפים מפקדות, מחסני אמל"ח ותשתיות טרור של חיזבאללה.

פעילות צה"ל בצפון
פעילות צה"ל בצפון | צילום: דובר צה"ל

בפיקוד המרכז, כוחות צה"ל פרוסים בכל רחבי יהודה ושומרון, וממשיכים במאמץ ההגנה וערוכים לשמירה על הצירים ולסיכול טרור. הלילה עצרו כוחות הביטחון 13 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, ובתוך כך נעצר המחבל שרצח את את הנער בנימין אחימאיר בן ה-14 בשבוע שעבר באזור בנימין.

פעילות צה"ל בפיקוד המרכז
פעילות צה"ל בשטחים | צילום: דובר צה"ל

שלושה הולכי רגל נפצעו היום באורח קל-בינוני בפיגוע דריסה בירושלים. שני המחבלים יצאו מהרכב עם נשק אך נתקלו במעצור, נמלטו מהמקום, וכעבור זמן קצר נלכדו כאשר הסתתרו בבית עסק בעיר. כוחות צה"ל פועלים בעיר חברון, בבתי המחבלים שביצעו את הפיגוע, ומתחקרים גורמים החשודים בסיוע להם.

זירת פיגוע הדריסה בירושלים
זירת פיגוע הדריסה בירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

שר הביטחון יואב גלנט סייר היום במוצבים בגבול רצועת עזה, ושוחח עם מפקדים וחיילים מגדוד 101 של חטיבת הצנחנים ומגדוד נצח יהודה של חטיבת כפיר שסוגרים את החג. ברקע הדיווחים על כך שארצות הברית צפויה להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה, בטענה להפרת זכויות אדם של פלסטינים, גלנט אמר ללוחמים: "אף אחד בעולם לא ילמד אותנו בעולם מה זה מוסר ומה זה נורמות".

שר הביטחון יואב גלנט בגבול עזה
שר הביטחון יואב גלנט בגבול עזה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בהמשך נפגש גלנט עם מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, ושוחח עימו על היערכות האוגדה להמשך הלחימה לפירוק חטיבות החמאס ברצועת עזה. ללוחמי הצנחנים אמר גלנט: "אנחנו בערב פסח וחצי שנה במלחמה, וזאת המשימה שלכם, משימת הדור - בדור שלכם כלוחמים ושלנו כמי שמנווטים את המערכה הזאת, כל אחד ברמה שלו. אנחנו בוטחים בכם וסומכים עליכם כי ראינו איך אתם פועלים - גם ב-7.10 כשהלוחמים הגיעו מכל מקום כולל לכאן לכיסופים ונלחמו ולצערי גם נפלו, עבור ללחימה שלכם בעזה וללחימה בח׳אן יונס, ועכשיו בקרב ההגנה ובהיערכות למשימות נוספות".

"אני אומר לכם - יהיו משימות נוספות", הוסיף גלנט, "זה יכול להיות בדרום, כאן בגזרה, וזה יכול להיות בצפון. תהיו מוכנים לכל הפעילויות, תנצלו את הזמן, יש לכם הרבה ניסיון, הרבה יותר מכל מי שהיה בעשרות השנים האחרונות במצב שלכם, כי נלחמתם, ועברתם דרך הלחימה, בכל המקומות, וראיתם מהי הלחימה, ותמיד תזכרו שהמשימה הבאה נראית אחרת".