ישראלים שנרצחו בחו"ל - יוכרו כנפגעי טרור

משרד הביטחון הכיר ב-6 ישראלים שנרצחו ונפצעו בפיגועים מחוץ לישראל כנפגעי פעולות איבה, בעקבות תיקון לחוק שאושר בכנסת לפני כשבועיים

משרד הביטחון הודיע היום (רביעי) כי שישה ישראלים שנרצחו ונפצעו בפיגועי טרור בחו"ל יוכרו כנפגעי פעולות איבה. ההודעה מגיעה בעקבות אישור הכנסת לפני כשבועיים את ההצעה לפיה ישראלי שייפגע בפיגוע בחו"ל שבוצע על ידי ארגון שהצהיר כי לפחות אחת ממטרותיו הינה לפגוע בישראל, אזרחי ישראל או ו/או יהודים יוכר כנפגע איבה - זאת גם במקרים בהם הפיגוע לא נועד לפגוע בישראל או בעם היהודי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ההחלטה חלה באופן רטרואקטיבי על אירועים החל מאחד באפריל 2012, ומשכך נוספו למעגל נפגעי האיבה שישה ישראלים: שמואל בן הלל ז"ל, שנרצח בפיגוע במאלי בנובמבר 2015; חיים וינטרניץ ומנחם מנדל פרקש, שנפצעו במתקפת הטרור בבריסל; דליה אליקים ז"ל, שנרצחה בפיגוע בברלין בדצמבר האחרון ורמי אליקים שנפצע באותו אירוע; וליאן נאסר ז"ל, שנרצחה בפיגוע באיסטנבול בינואר.

ההחלטה הועברה לטיפולו של אגף נפגעי פעולות איבה בביטוח הלאומי, דבר שיאפשר להעניק לקורבנות ולמשפחותיהם את מלוא הזכויות והסיוע להם הם זכאים במסגרת הקבועה בחוק.

"הצלחנו לתקן עוול של שנים", אמר ח"כ יוסי יונה, מיוזמי החוק, בעקבות ההחלטה של משרד הביטחון. "בזכות החוק שהעברנו, משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהן בפיגועי טרור בחו״ל, יוכרו לראשונה כנפגעי פעולות איבה על ידי מדינת ישראל ויזכו לסיוע מטעם המדינה כפי שראוי שיהיה".