בישראל ממתינים לתשובת חמאס; דיווח: צה"ל תקף באזור דמשק

קיבוץ בארי הודיע כי החטוף דרור אור נרצח ב-7 באוקטובר, וגופתו מוחזקת לרצועה. בכיר ישראלי אמר כי בירושלים שוררת פסימיות בנוגע לתשובת חמאס לעסקה, וכי ישראל הסכימה להצעה מרחיקת לכת. גורם מצרי: "התקדמות חיובית, המגעים האינסטיביים נמשכים". הערב: דיונים בקבינט המלחמה ובקבינט המדיני-ביטחוני | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-209 למלחמה: בצל ההמתנה לתשובת חמאס, בכיר ארגון הטרור אוסאמה חמדאן אמר היום (חמישי) כי אם ישראל תפעל ברפיח - המגעים לעסקה יופסקו: "לא מנהלים משא ומתן תחת אש". מפגינים ומפגינות ממחאת הנשים למען שחרור החטופים, בהם בני משפחות, חסמו הבוקר את נתיבי איילון לשני הכיוונים כשהם נושאים שלטים וקוראים, בין היתר: "זה או רפיח - או החטופים". קבינט המלחמה התכנס הערב לדיון בנושא מתווה העסקה.

על-אף הביקורת מימין, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי אישרו היום את סבב המינויים במטכ"ל, והכריעו כי ראש אמ"ן הבא יהיה תא"ל שלומי בינדר, אשר יחליף את האלוף אהרון חליוה שהתפטר מתפקידו. עוד הוחלט על מינויו של תא"ל אבי בלוט לתפקיד מפקד פיקוד המרכז, ועל מינוי של תא"ל דן גולדפוס לתפקיד מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון בזרוע היבשה.

כשבוע לפני האירוויזיון בשוודיה, המל"ל הודיע היום על החמרת אזהרת המסע לעיר מאלמו שבדרום המדינה - והדגיש כי "קיים חשש מבוסס שגורמי טרור ינצלו את המחאות והאווירה האנטי-ישראלית על מנת לפגוע בישראלים שיגיעו לאירוויזיון". ארבעה שיגורים חצו היום משטח לבנון למרחב הר דב, לא היו נפגעים. צה"ל תקף מחבלים שנכנסו למבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון. בסוריה דווח הערב כי 8 אנשי צבא נפגעו בתקיפה ישראלית באזור דמשק.

קיבוץ בארי הודיע הערב כי החטוף דרור אור נרצח ב-7 באוקטובר, וגופתו מוחזקת ברצועת עזה. דרור הוא אביהם של נועם (16) ועלמה (13) אור, ששוחררו מהשבי בעסקת החטופים. אשתו יונת נרצחה גם היא בשבת השחורה.

[timeline id="5205" name="חרבות ברזל - יום 209"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו