ברקע לחץ המשפחות: פורסמו שיבוצי הפוליטיקאים ליום הזיכרון

בצל המלחמה וברקע בקשת משפחות שכולות להימנע מנאומי פוליטיקאים, פרסם משרד הביטחון את רשימת השיבוצים של השרים וחברי הכנסת לטקסים ביום הזיכרון. בהר הרצל ינכחו נתניהו ויו"ר הכנסת אוחנה; גלנט יגיע לטקס בקריית שאול ובן גביר לאשדוד. לפיד ישתתף בטקס בראשון לציון

יום הזיכרון, טקס הזיכרון הממלכתי בהר הרצל
טקס הזיכרון הממלכתי בהר הרצל, 2023 | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

ברקע לחץ שהפעילו חלק ממשפחות הנופלים, ששיגרו מכתבים לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט שבהם ביקשו להימנע מנאומי פוליטיקאים ביום הזיכרון - פרסם היום (רביעי) משרד הביטחון את רשימת השיבוצים של השרים וחברי הכנסת בטקסים בבתי העלמין הצבאיים.

הרשימה המלאה של שיבוצי השרים 

הרשימה המלאה של שיבוצי חברי הכנסת 

לפי הרשימה, נתניהו ינכח בהר הרצל - לשם יגיע גם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. שר הביטחון יואב גלנט שובץ לטקס בקריית שאול, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ינכח באשדוד והשר בני גנץ בראש העין. בטקס במגדל העמק ישתתף שר המשפטים יריב לוין, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ייקח חלק בטקס בכפר סבא והשרה מירי רגב תגיע לבית העלמין הצבאי בחולון. ראש האופוזיציה יאיר לפיד ישתתף בטקס בראשון לציון.

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה
חיילים בטקס יום הזיכרון (ארכיון)

בחודש שעבר פנה יו"ר יד לבנים אלי בן שם במכתב לראש הממשלה נתניהו, שבו כתב כי "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הינו מהימים הקדושים והרגישים בשנה ובכלל". הוא הוסיף: עם פרוץ המלחמה, ימים קשים וסוערים עוברים על מדינת ישראל. שבר עמוק כמוהו לא ידענו ב-75 שנות עצמאותנו קורע את כולנו מבפנים ומפלג בינינו".

"אנו בפתחו של ערב יום הזיכרון", המשיך בן שם, "ואנו ערים לשיח של משפחות שכולות ובייחוד משפחות חרבות הברזל, כיצד יתנהלו טקסי יום הזיכרון תשפ"ד. משפחת השכול תמיד הייתה קודש הקודשים של החברה הישראלית, בשל חשש מוחשי לפגיעה בטקסי הזיכרון אני פונה בבקשה לפעול יחד ולמצוא פתרונות יצירתיים כדי לשמור על קדושת היום. בקשתנו, שתנחה את הגופים האמונים על טקסי הזיכרון ולהיערך בהתאם מבעוד מועד על מנת למנוע אי נעימויות בטקסי יום הזיכרון, הדעות חלוקות ויש לגבש המלצות על מנת למנוע זילות ביום הזיכרון".