רישיון להרוג - הלוחמים שחיסלו בשירות המדינה

השבוע חוסל אחיו למחצה של שליט צפון קוריאה בשדה תעופה במלזיה. מה עובר על מחסל ברגע כזה? איך מתכוננים למבצע חיסול חשאי?

ביום שני השבוע הגיע קים ג'ונג נאם, האח הגולה של מנהיג דיקטטורת צפון קוריאה קים ג'ונג און, לנמל התעופה במלזיה. הוא תכנן לשרוף את השעות שעד הטיסה למקאו בדיוטי פרי המקומי, אבל למשטר הצפון הקוריאני היו תכניות אחרות. נאם הורעל ומת בנסיבות מסתוריות, כשעל פי החשד שתי מחסלות חשאיות של הרפובליקה הצפון קוריאנית ארבו לו ודקרו אותו במחטים מורעלות ונעלמו מהמקום. השבוע כינסנו את הגרסה הישראלית, לוחמי צללים, אנשים שנטרלו את בכירי המבוקשים בעולם, מאחורי קווי האויב, וחזרו כדי לספר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

רפי איתן ראש המוסד לשעבר
רפי איתן ראש המוסד לשעבר

"מיד שאלתי את עצמי באיזה חומר כימי הם השתמשו", סיפר רפי איתן, ראש המוסד לשעבר על מה שחשב כששמע על חיסול אחיו של שליט צפון קוריאה. "אני מכיר את האופציות. לא יודע אם את כולן, אבל מכיר כמה סוגים".

"יום אחד קיבלנו אינדיקציה שאותו מבוקש נמצא ברכב שלו במקום מסתור, ונסענו אליו ברכב מסווה", סיפר ג', לוחם ביחידה עילית של זרועות הביטחון. "בלב אני מתפלל שהוא לא יזוז משם כדי שנשלים את המשימה, אני מתחיל לראות במצלמות שמשדרות אחורה את הרכב שלו עומד בצד הדרך. חסמנו אותו כדי שלא יוכל לזוז, הוא ישב על כיסא הנהג, הופתע מאוד לראות אותנו ועשינו מה שהיינו צריכים ונסענו משם".

עומר בר-לב, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר מספר על רגע הלחיצה על ההדק. "היד לא רועדת", הוא סיפר. "אם היא רועדת, אז כדאי שתהיה במקום אחר. ומישהו אחר שיחזיק את הנשק עם ציין הלייזר, אם היד רועדת במצב הזה - רע מאוד". איתן הסביר על תהליך ההכנה לקראת משימה. "אתה חייב להכיר את האיש לא כמו אשתו, אלא כמו שהוא מכיר את עצמו", הסביר. "ואז אתה מזמין אותו לריאיון עיתונאי".

לא מעט הצלחות מעבר לקווי האויב נקשרו בשמם של ארגוני הביטחון הישראלים, ואת רובם, לפי מקומות זרים, הוביל המוסד, אך לצדו לעיתים גם יחידות מובחרות של צה"ל. המהנדס יחיא עיאש שחוסל רגע אחרי שענה לשיחת הטלפון מאביו, פתחי שקאקי, מראשי הארגון הג'יהאד האיסלאמי שמצא את מותו כשצעד לתומו ברחוב במלטה, אבו ג'יאהד שנורה באישון לילה בבית החוף שלו בטוניס וכמובן - מבחוח, בכיר החמאס שמת מהתקף לב לאחר ביקורם של סוכנים חשאיים בחד המלון שלו בדובאי.