התקרית בחווארה: נהג האמבולנס נעצר

כוחות צה"ל ושב"כ עצרו את נהג האמבולנס הפרטי, שלפי החשד חסם את רכבו של הישראלי אתמול במחסום חווארה - ברגעים שקדמו לתקיפת הרכב ולירי הקטלני

תיעוד: ניסיון הלינץ' ליד חווארה

פחות מיממה לאחר ניסיון הלינץ' בחווארה, במהלכו נהרג צעיר פלסטיני בן 23 כתוצאה מירי שמתנחל ביצע לעבר ההמון שתקף את רכבו, כוחות שב"כ וצה"ל עצרו לפנות בוקר (שישי) שני חשודים - בהם נהג האמבולנס שחסם את הציר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במהלך מבצע מעצרים, עצרו כוחות החטיבה המרחבית "שומרון" בשיתוף שב"כ שני פלסטינים בחשד שלקחו חלק פעיל בתקיפת אזרחים ורכבים בחווארה - כך נמסר מצה"ל.

[brightcove_iframe video_id='yeri_vtr2_n20170518_v1' autoplay='0' credit='חדשות 2' desc='המתנחל שירה בפלסטיני משחזר' kid='' duration='0'']

99ii

"חסם את הרכב וסיכן את חיי הנהג"

בנוסף, הכוחות תפסו את האוטובוס ששימש להסעת מפרי הסדר והחרימו את האמבולנס ששימש לחסימת הציר: כלל העצורים הועברו לידי כוחות הביטחון. במשטרה שחוקרת את הארוע אומרים שגרסתו של הנהג הישראלי אמינה.

מהמשטרה נמסר כי נהג האמבולנס של הסהר האדום "נראה חוסם את דרכו של הרכב המותקף ובכך מאפשר להמון להסתער על הרכב תוך ידויי אבנים מסיבי וסיכון ממשי לחייו" - ועל כן הוא הועבר לחקירה. "משטרת ישראל תמשיך לפעול ביחד עם כוחות הביטחון, למעצרם ולכידתם של מפירי הסדר ומיידי אבנים, אשר היו מעורבים באירוע זה ובאירועים אחרים בהם ניסו לפגוע באזרחים", נמסר.

עוד הדגישו במשטרה כי הכוחות "ימשיכו בביצוע פעולות מניעה לצד אכיפה נחושה כנגד אותם מפירי הסדר, על מנת למצות את הדין עם המעורבים ולהגן על אזרחי מדינת ישראל בכל מקום ובכל זמן".

האירוע התרחש אתמול בצהריים, כאשר צעיר פלסטיני בן 23 נהרג ואחר נפצע מירי של ישראלי שפתח באש לעבר מתפרעים שהשליכו אבנים וסלעים על הרכב בו נסע באזור חווארה, מדרום לשכם. העימות התרחש במהלך הפגנה של כ-200 פלסטינים שזרקו אבנים על כלי רכב ישראליים שחלפו באזור: כוחות צה"ל שהוזעקו לזירה השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות כדי להרחיק את המתפרעים.

תפיסת האמבולנס, לפנות בוקר
תפיסת האמבולנס, לפנות בוקר

בתיעוד ממצלמה שהוצבה סמוך להפגנה בחווארה, נראים מאות מפגינים פלסטינים באמצע הכביש, כשלפתע מגיח אמבולנס פרטי. שניות ספורות לאחר מכן, רכבו של המתנחל נראה מתנגש באמבולנס, שחסם את דרכו ולא איפשר לו להיחלץ מההמון שצבא על המכונית.

מזווית הצילום לא ניתן לראות את הירי הקטלני בצעיר הפלסטיני. שניות ספורות אחר כך מגיע במהירות כוח צה"ל שמסייע לישראלי להיחלץ מניסיון הלינץ' באמצעות ירי לפיזור הפגנות.

"ראיתי את המוות, מודה על הנס"

לאחר החילוץ מחווארה, שחזר הישראלי את רגעי האימה בחווארה. לדבריו, הוא חש בסכנת חיים ובנס הצליח לצאת מההפגנה. "חזרתי מקניות ברמי לוי", הוא סיפר. "התחילה הפגנה אלימה באמצע חווארה. ברוך השם למזלי הצלחתי להיחלץ משם".

"ראיתי את המוות בעיניים, כמעט עשו בי לינץ'", הוא מוסיף. "הצלחתי לצאת משם ולהגיע הביתה בשלום. אני מודה לקדוש ברוך הוא על הנס הגדול".