הסתה ברשת נגד מפקד מחוז ירושלים

ניצב יורם הלוי הפך למוקד להסתה אחרי שאמר כי המשטרה מסוגלת להתמודד עם העימותים בהר הבית ועל כן יש להשאיר את המגנומטרים במתחם

יממה אחרי שמפקד משטרת ירושלים, ניצב יורם הלוי, אמר בדיוני הערכות המצב כי המשטרה יכולה להתמודד עם כל האיומים והפרות הסדר בירושלים, הוא הפך למוקד להסתה בקרב חלקים בציבור הפלסטיני. בפוסט שפורסם הבוקר (שישי) בפייסבוק וזכה לשיתופים רבים נכתב "ראשך מבוקש" מעל תמונתו של הלוי.

פוסט ההסתה בפייסבוק
פוסט ההסתה בפייסבוק

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עוד נכתב כי "הקצין הגזעני פועל בצורה נקמנית נגד הפלסטינים והוא ידוע לתושבי ירושלים בעמדותיו הגזעניות ובשנאותו לערבים. יתר על כן, הוא ניצל את הפיגוע באל-אקצא ביום שישי שעבר לנקמה אישית ולשפוך את טינתו על המקומות הדתיים בירושלים".

המגנומטרים בהר הבית
המגנומטרים בהר הבית | צילום: חדשות 2

הבוקר החליטה המשטרה כי גלאי המתכות לא יוסרו מהר הבית, לאחר שהקבינט העביר אליה את האחריות לנושא. הוחלט כי כבישים ורחובות בעיר העתיקה ייחסמו לתנועה וכי כניסת מתפללים להר הבית תוגבל. נשים בכל גיל תוכלנה להיכנס למתחם אך רק גברים מגיל 50 ומעלה יוכלו לעשות זאת.

נערכים לעימותים. שוטרים הבוקר בבירה
נערכים לעימותים. שוטרים הבוקר בבירה | צילום: משטרת ישראל

במהלך הלילה ולאורך הבוקר המשטרה הציבה מחסומים בכביש המוביל לירושלים על מנת לעצור אוטובוסים וכלי רכב המגיעים מערים ערביות שבכוונתם להגיע לתפילות בהר הבית. כמו כן אלפי שוטרים התפרסו במקומות הסמוכים להר הבית מחשש לעימותים.