האלוף יואב מרדכי: "נאלץ לצמצם אספקת חשמל לעזה"

בריאיון ל-BBC בערבית אמר מתאם פעולות הממשלה בשטחים כי בגלל המחלוקות בין הרשות הפלסטינית לחמאס תיאלץ להפחית את כמות החשמל שהיא מספקת לרצועה

משפחה בעזה ללא חשמל (רויטרס)

מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב (פולי) מרדכי מאשים את חמאס באחריות למשבר החשמל בעזה ואומר בריאיון לרשת BBC בערבית כי ישראל תיאלץ לצמצם את אספקת החשמל לרצועה. "חמאס גובה מדי חודש 100 מיליון שקל מתושבי הרצועה ומעדיף שהכסף ילך למנהרות, לחפירות ולארגון ורק אחר כך לעם".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

האלוף מרדכי נשאל בריאיון האם ישראל החליטה להפסיק להעביר חשמל לרצועת עזה או לא? והשיב כי "ישראל היום היא היחידה שמספקת חשמל לרצועה. תחנת החשמל לא עובדת וגם הקווים מדרום לא מעבירים חשמל. יש 125 מגה שמגיעים מישראל. יש גם החלטה של הממשלה הישראלית להגדיל זאת בעוד 100 מגה, אבל למרבה הצער יש בעיות פנימיות בין חמאס ברצועת עזה לבין הרשות הפלסטינית בראמללה וזה הביא להחלטה של הרשות לא לממן את החשמל".

מרדכי הסביר כי ישראל תאלץ להפחית את החשמל לרצועת עזה והאשים את חמאס במשבר שנגרם לתושבים: "אם החשמל הולך למנהרות ולפתחי חאמד, הבכיר בחמאס שיש לו ארבע נשים, שלושה בתים וחשמל 24 שעות ביממה, ולשני מיליון פלסטינים יש ארבע שעות חשמל ביום. זה הגיוני? זה סדר העדיפויות של חמאס. מה עם העם?".

''חמאס אחראי'', האלוף מרדכי (דוברות מתפ''ש)
''חמאס אחראי'', האלוף מרדכי (דוברות מתפ''ש)

המראיינת שאלה את מתאם פעולות הממשלה האם הוא טוען שלמנהיגי חמאס יש 24 שעות ביממה חשמל ולאזרחים יש שש שעות כי ישראל נכשלת במשימת העברת החשמל?.

האלוף מרדכי השיב: "לא. זה בגלל סדר העדיפויות של חמאס. חמאס מעדיף את האינטרסים שלו, האינטרס של המפקדים שלו. לכל פעיל יש גנרטור עם פיוז ולאחר מכן נותנים לעם. אנחנו לא נכשלים, זה חילוקי דעות בין חמאס לרשות הפלסטינית".

המראיינת הקשתה ואמרה כי הרשות הפלסטינית לא אמרה אף פעם בפומבי שהיא ביקשה מישראל להפסיק לספק לרצועת עזה חשמל ולא אמרה באף אירוע שהיא תפסיק להעביר את הכספים המיועדים לאספקת החשמל לרצועה. האלוף מרדכי השיב כי הוא קיבל מכתב רשמי מהרשות הפלסטינית.