"השטן השתלט עליי": מחבל שהשתתף בטבח הודה בחקירתו באונס

קשה לצפייה: צה"ל פרסם תיעוד מחדר החקירות של יחידת המודיעין 504, בו מודה פעיל ג'יהאד איסלאמי במעשי הזוועות שביצע באישה בבית שחדר אליו בעוטף ב-7 באוקטובר. לדבריו, שני מחבלים נוספים שנכנסו לתוך הבית חטפו את האישה ואת אימה, ויצאו מהקיבוץ. "השכבתי אותה ועשיתי את מה שעשיתי"

זמן צפייה: 03:22

דובר צה"ל פרסם היום (חמישי) תיעוד מחקירתו של מחבל הג'יהאד האסלאמי שהשתתף בטבח 7 באוקטובר - והודה באונס ישראלית במהלך המתקפה. המחבל, מנאר מחמוד מחמד קאסם מהיחידה הימית של הארגון, תיאר בפני חוקרי יחידה 504 באמ"ן את מעשי הזוועות שביצע באישה באחד הבתים בקיבוץ שחדר אליו: "השטן השתלט עליי. השכבתי אותה, התחלתי להפשיט אותה ועשיתי את מה שעשיתי. אנסתי אותה. היא דחפה אותי וזה לא נמשך הרבה זמן, שתי דקות, אולי דקה וחצי".

לדבריו, "שני גברים נכנסו מהדלת ושמענו צרחות, היה כתוב להם על המדים "גדודי חללי אל-אקצא". הם משכו את אמה של הבחורה, והן התחילו לנחם אחת את השנייה. הם לקחו אותן ויצאו מהשער שנכנסו ממנו". על-פי דובר צה"ל, המחבל נלכד בתחילת חודש מרץ ע"י כוח של יחידה 504 שפעל תחת אוגדה 98 במרחב ח'אן יונס.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403281604' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='התיעוד הקשה מהחקירה: מחבל הג′יהאד מודה באונס' poster='' kid='1_egw4nxjd' duration='324']

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית אורית סוליציאנו מסרה בתגובה על התיעוד מהחקירה: "האמת האיומה יוצאת לאור. כל יום שעובר, פיסות המציאות המזעזעת נחשפות, ומידע נוסף מתגלה גם מהמחבלים עצמם. גם כעת, נשים וגברים שנמצאים בשבי חמאס ממשיכים לעבור התעללות מינית. חייבים לתת מענה מקיף לכל מי שנפגעו או היו עדים לפגיעה, וכמובן חייבים להחזיר את כל החטופות והחטופים הביתה - עכשיו".

עמית סוסנה
עמית סוסנה | צילום: רויטרס

ביום שלישי האחרון התפרסם בעיתון "ניו יורק טיימס" ריאיון מטלטל עם עמית סוסנה, ששוחררה אחרי 55 ימים בשבי חמאס בעזה - וסיפרה כי עברה התעללות מינית ע"י מחבל. סוסנה תיארה כיצד הוחזקה לבדה בחדר שינה של ילדים, כשהיא כבולה בקרסולה השמאלי. ימים ספורים לאחר החטיפה, החל אחד המחבלים שהשגיח עליה, ששמו מוחמד, לשאול אותה שאלות בנוגע לחיי המין שלה. "לפעמים הוא היה נכנס, מתיישב ליד המיטה, מרים את חולצתי ונוגע בי", היא סיפרה בכאב. "ניסיתי לדחות אותו שוב ושוב".

באחת הפעמים, כשהייתה במקלחת, נכנס המחבל וגרר אותה באיומי אקדח לחדר. "הוא כיוון אקדח לראשי והכריח אותי לבצע בו אקט מיני", סיפרה בריאיון, במהלכו אף חשפה כי המחבל ביקש לדעת מתי היא צפויה לקבל מחזור חודשי.

השטח בו נערכה מסיבת הטבע "נובה
זירת הטבח במסיבת הטבע באזור רעים | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בתחילת החודש פורסם דו"ח האו"ם על הפגיעות המיניות שביצעו המחבלים ב-7 באוקטובר. על-פי המסמך, "יש סיבות סבירות להאמין שאלימות מינית, בין השאר מעשי אונס ואונס קבוצתי, בוצעה במתקפת 7 באוקטובר", הן ביישובי והן בשטח המסיבה ברעים. עם זאת, הודגש כי לא ניתן לייחס את המעשים כולם למחבלי חמאס. אחרי פרסום הדו"ח, מועצת הביטחון של האו"ם קיימה דיון מיוחד על פשעי המין של חמאס, כשבאולם נכחו קרובי חטופים ושר החוץ ישראל כ"ץ.

עוד על-פי הדו"ח, "ישנן הוכחות חותכות שחטופים וחטופות עברו פגיעות מיניות בשבי - וסביר להניח שאלה ממשיכות גם כעת". חברי ועדת החקירה של האו"ם בנושא הפגיעות המיניות מסרו: "אנחנו לא יכולים להגן על החטופים מפני הפגיעות הללו, לכן אנחנו קוראים להפסקת אש הומניטרית - במסגרתה ישוחררו חטופים מהשבי".