משלחת רופאים הגיעה לשיזפון: "אין סכנה"

משלחת של רופאים בכירים הגיעה לשיזפון על מנת לבחון מקרוב את הפצעים שהופיעו על עורם של כמה חיילים. לאחר שהחיילים נבדקו הוסר החשש שמדובר במחלה מדבקת

בסיס שיזפון, ארכיון (FLASH 90, הדס פרוש)

לבסיס שיזפון בדרום הארץ הגיעה אמש (רביעי) משלחת של רופאים בכירים בעקבות חשש להתפשטות מחלת עור בשם "אימפטיגו". לאחר בדיקת השלפוחיות שהופיעו על עורם של החיילים מעריכים הרופאים כי לא מדובר בהתפשטות המחלה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בין הרופאים הבכירים שהגיעו לבסיס נמנו גם רופאי עור ומומחים לזיהומים. הרופאים מעריכים שלא מדובר באימפטיגו והכיוון המרכזי שנבחן הוא דלקת עור מסוג contact - דלקת עורית שנגרמת מחשיפה לחומר כלשהו, ולא מועברת מאדם לאדם במגע ולא מסכנת.

חקירה אפידימיולוגית נמשכת, אך עדיין לא ברור המקור עצמו שגרם לתסמינים העוריים. בצה"ל יערכו הערכת מצב בהתאם לממצאים.

הפצעים על אחד החיילים בבסיס
הפצעים על אחד החיילים בבסיס

אתמול נשלחו עשרות חיילים למרפאת בסיס שיזפון לאחר שבבסיס התגלה החשש להתפשטות מחלת העור. עוצר יציאות הוטל על הבסיס והחיילים הבריאים הונחו להישאר במגוריהם. המחלה אותה חשבו תחילה שגרמה לסימפטומים, אימפטיגו, נחשבת מדבקת, ועל כן נפוצה מאוד באזורי מגורים צפופים כמו בסיסים צבאיים ופנימיות.

"מצאו אצל אחד הטירונים סימנים ובהתחלה פשוט חילקו גימלים לכל מי שנמצא חולה", סיפר אחד החיילים בבסיס טרם הידיעה על כך שלא מדובר במחלה. "ואז עוד ועוד חבר'ה התחילו להידבק. אתמול קראו לכולם למרפאה כדי להיבדק ומי שהיה לו חשד שלחו אותו הביתה".

מדובר צה"ל נמסר אמש כי "בשעות האחרונות נמשך בבסיס שיזפון הטיפול בחיילים הסובלים מגירוי ונגעים בעור. עד כה נבדקו למעלה מ-200 חיילים הסובלים מתופעות אלו. צה"ל הטיס צוות רפואי מיוחד הכולל רופאי עור לבסיס לצורך טיפול בחיילים. בשלב זה עדיין לא ברור מה הגורם לנגעים והנושא נמצא בבדיקה במעבדות. יודגש כי להבנת הרופאים הצבאיים כלל החיילים במצב קל מאוד".