מטח כבד לצפון; הרוג בפגיעה ישירה בקריית שמונה

לאחר שבחיזבאללה איימו כי התקיפה של צה"ל בדרום לבנון "לא תעבור ללא תגובה ועונש", מטח כבד שכלל כ-30 רקטות נורה משטח המדינה למרחב קריית שמונה, וזוהו מספר נפילות שגרמו לנזק רב. זאהר בשארה, כבן 25 תושב הכפר הדרוזי עין קנייא שבגולן, נהרג כתוצאה מפגיעה ישירה בנגרייה בעיר

זמן צפייה: 00:12

לאחר שצה"ל קיבל אחריות על תקיפות בדרום לבנון הלילה, חיזבאללה איים כי הדבר "לא יעבור ללא תגובה ועונש". מטח כבד שכלל כ-30 רקטות נורה היום (רביעי) משטח לבנון למרחב העיר קריית שמונה, וזוהו מספר נפילות שגרמו לנזק רב. זאהר בשארה, בן 25 תושב הכפר הדרוזי עין קנייא שבגולן נהרג כתוצאה מפגיעה ישירה בנגרייה בעיר.

הפראמדיקים אורלי בן סימון ושלו סנוף סיפרו ממקום האירוע: "מיד לאחר האזעקות שמענו קולות נפץ של נפילות. יצאנו לסריקות ובאחד ממבני התעשייה ראינו עשן סמיך שעולה. מיד התחלנו בפעולות סריקה וחולץ אלינו פועל כבן 30 בהכרה מלאה ללא כל פגע, הוא סיפר שחברו עדיין לכוד במבנה. כוחות גדולים של צה"ל משטרה וכיבוי הגיעו למקום ולאחר פעולות חילוץ מורכבות חולץ מהמקום פועל כבן 25 (לא תושב המקום) כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלה רב מערכתית קשה ונאלצנו לקבוע את מותו במקום. בשאר המקומות שסרקנו לא אותרו נפגעים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403241047' autoplay='0' credit='' desc='זירת נפילת רקטה בק"ש' poster='' kid='1_1hxon5lk' duration='12']

פגיעה ישירה בבניין בקריית שמונה
פגיעה ישירה בבניין בקריית שמונה

כמו כן, פגיעה ישירה זוהתה גם בבניין מגורים בקריית שמונה. מדוברות המשטרה נמסר כי המשטרה טיפלה במספר זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת העיר קרית שמונה, ושנזק נגרם לרכוש. שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון בודדו את זירות הנפילה וסרקו אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

הריסות בעקבות תקיפה בדרום לבנון
הריסות בעקבות התקיפה בדרום לבנון

מוקדם יותר היום, אחרי הדיווחים בלבנון על תקיפה המיוחסת לישראל בדרום המדינה, דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מבנה צבאי במרחב אל-הבריה שבדרום לבנון. במבנה חוסל מחבל מרכזי המשויך לארגון "הג'מעה איסלאמיה" שקידם בעבר פעילות טרור לעבר שטח ישראל, ואיתו חוסלו מחבלים נוספים ששהו במבנה. על-פי ההערכה בצה"ל, כל שבעת המחבלים שחוסלו בתקיפה היו משויכים לארגון, והם היו בדרך לפיגוע בישראל. התקיפה מוגדרת על-ידי צה"ל כסיכול פיגוע.

לאחר הדיווחים על התקיפות בדרום לבנון, ארגון הטרור חיזבאללה פרסם הודעה בה גינה את "התוקפנות הנפשעת שביצעה ישראל נגד חולים וצוותים רפואיים, שהביאה למותם של מספר אזרחים לבנונים", ואף איים: "תוקפנות זו לא תעבור ללא תגובה ועונש".