צפו: טייסת הדרקון המעופף של חיל האוויר

הטייסת האדומה של חיל האוויר הוקמה בשנת 2005, ונועדה להכין את החיל למצב מלחמה. הטייסים מנסים לחשוב כמו האויב ועוזרים בהתמודדות עם תרחישי תקיפה שונים. צפו בהם בפעולה

הטייסת האדומה ("טייסת הדרקון המעופף") הוקמה בשנת 2005 ושוכנת בבסיס עובדה של חיל האוויר. מטרתה העיקרית של הטייסת, המטיסה את מטוסי ה-F16, היא להביא לשיפור הכשירות המבצעית של חיל האוויר ולהכין את שאר הטייסות למצב מלחמה ולהתמודדות עם תרחישי תקיפת אויב ולהגנת העורף.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כדי להשיג את המטרה, מנסה הטייסת "להיכנס לראשו" של האויב: הטייסים מנסים לחשוב ולפעול כמו האוייבול וכך לנתח את הנקודות החזקות של חיל האוויר הישראלי, וגם את הנקודות החלשות שצריך לשפר. כך יכולים הטייסים למעשה לדמות מצבי קיצון בתרגילים בדרך המיטבית ביותר, כמו בתרגיל שתועד.

התרגיל דימה תרחיש של תקיפה בחזית לצד הגנת העורף ובמסגרתו נבדק שיתוף הפעולה בין מערך הקרב למערך ההגנה האווירית. בתרגיל השתתפו מספר טייסות קרב, בשילוב מערכת ההגנה האווירית "פטריוט".

"אנחנו עושים אימונים לכלל המערכים הטסים בחיל האוויר ומייצרים אויב שקשה לנצח אותו על מנת שמטוסינו ידעו איך לתפקד בצורה הטובה ביותר בעת לחימה", סיפר סגן מפקד הטייסת רב סרן איציק.

"אנחנו מייצרים תרגילים רבים ומגוונים לחיל האוויר. גם תרגילים במטה וגם תרגילים בשיתוף צבאות זרים מהעולם כולו", המשיך רס"ן איציק. "חילות האוויר הזרים מתאמנים יחד עם חיל האוויר הישראלי: לרוב הם טסים מול כוח אדום שאנחנו מובילים ומנהלים וכך אנחנו מייצרים אתגר, גם לאימון מהסוג הזה כדי לייצר שיתוף פעולה מיטבי ופורה וגם בין חילות אוויר זרים לשלנו".