הישראלי שהותקף משחזר: "ראיתי את המוות, מודה על הנס"

הישראלי שירה למוות בפלסטיני שרגם את רכבו באבנים משחזר: "כמעט עשו לי לינץ'"

זמן צפייה: 00:21

המתנחל שירה היום (חמישי) למוות בצעיר פלסטיני במהלך מהומות בחווארה ליד שכם, מספר לראשונה כיצד נחלץ מההמון הזועם. לדבריו, הוא חש בסכנת חיים ובנס הצליח לצאת מההפגנה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

[brightcove_iframe video_id='yeri_vtr2_n20170518_v1' autoplay='0' credit='' desc='שחזור האירוע ע"י המתנחל שהותקף' kid='' duration='0'']

"חזרתי מקניות ברמי לוי", הוא שחזר. "התחילה הפגנה אלימה באמצע חווארה. ברוך השם למזלי הצלחתי להיחלץ משם".

הרכב הישראלי שהותקף
הרכב הישראלי שהותקף

"ראיתי את המוות בעיניים, כמעט עשו בי לינץ'", הוא מוסיף. "הצלחתי לצאת משם ולהגיע הביתה בשלום. אני מודה לקדוש ברוך הוא על הנס הגדול".

[brightcove_iframe video_id='chawara_yeri_vtr2_n20170518_v1' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד המהומות ליד חוווארה' kid='' duration='0'']

האירוע התרחש במהלך הפגנה של כ-200 פלסטינים שזרקו אבנים על כלי רכב ישראליים שחלפו באזור. כוחות צה"ל שהוזעקו לזירה השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות כדי להרחיק את המתפרעים.

בתיעוד של האירוע נראה הרכב הישראלי עומד באמצע הכביש כשאמבולנס פלסטיני חוסם את דרכו, ומטר של אבנים סלעים ולבנים מושלך לעברו. נהג הרכב סיפר למקורביו כי חש סכנה ממשית לחייו ולאחר שהמפגינים התקרבו אליו ופגעו במכונית הוא נאלץ לשלוף את נשקו ולירות על מנת להרחיקם. בשעה זו הוא נחקר על ידי כוחות הביטחון.

תיעוד המהומות ליד חוווארה
תיעוד המהומות ליד חוווארה

כוחות צה"ל שהוזעקו למקום החלו להרחיק את המתפרעים וחילצו את הרכב שהותקף. על פי דיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית מען, הצעיר שנהרג הוא מואטז חוסיין שאמסה, בן 23 משכם.

הפלסטיני הנוסף שנפצע הוא עיתונאי שסיפר לכלי התקשורת הפלסטיניים שהרכב הישראלי התנגש באמבולנס פלסטיני שהגיע למקום, וטענתו, לאחר כמה רגעים יצא ממנו אחד המתנחלים ופתח באש.