הטיל החדשני של רפאל בפעולה - צפו

הוא קל, הטווח שלו מוגדל ואפילו יש לו בינה מלאכותית: הכירו את הפיתוח החדש של "רפאל", טיל "גיל 2". לפני מספר שבועות אף תועד בפעולה בידי צבא אזרבייג'אן

טיל אם איי 8
טיל אם איי 8 | צילום: רפאל

רפאל הציגה היום (חמישי) בסלון האווירי בפריז טיל טקטי חדש ממשפחת טילי "גיל" (Spike), דור 5. את הטיל החדש, שזכה לשם "גיל 2" או Spike LR II, ניתן לשגר לטווח מוגדל של עד 5.5 קילומטרים בשיגור קרקע, ועד עשרה קילומטרים ממסוק קרב. ניסוי מוצלח בטיל נערך בישראל, והגרסה המוקדמת שלו - "גיל 1"-  כבר נכנס לשימוש בשטח במלחמת אזרבייג'אן-ארמניה. צפו בטיל בפעולה בניסוי בישראל - ובלחימה באזרבייג'אן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בסלון האווירי מוצג הדגם המשוכלל והחדש של הטיל - "גיל 2". משקלו של הטיל החדש הינו 12.7 קילוגרמים בלבד, והוא מותאם לירי מכלל משגרי "גיל" הקיימים כיום ביבשה, באוויר ובים. לטיל יכולות בינה מלאכותית מתקדמות, יכולת חדירת מבנים ושריון מוגדלת, ויכולת התמודדות עם מיגון ריאקטיבי ואקטיבי על גבי רכב קרבי משוריין (רק"ם).

כבר נכנס לשימוש בשטח
כבר נכנס לשימוש בשטח | צילום: רפאל

משה אלעזר, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות יבשה וים בחברה, מציין כי "הטיל החדש נותן מענה לאתגרי שדה הקרב המודרני, ופיתוחו הוא פרי ניסיונה העשיר של רפאל בתחום הטילאות על סוגיה השונים, יכולות ההנדסה המתקדמות שלה ושיתוף הפעולה של החברה עם צה"ל ועם צבאות בחו"ל העושים שימוש במערכות אלה".

יכולות בינה מלאכותית מתקדמות
יכולות בינה מלאכותית מתקדמות | צילום: רפאל

שימוש ראשון בטיל החדש נחשף לפני מספר שבועות, במסגרת המלחמה בין אזרבייג'אן לארמניה. בסרטון, שצולם על ידי הצבא האזרי, נראה כיצד הטיל משוגר ומשמיד סוללת נ"מ מתקדמת מסוג 8-SA של הצבא הארמני - סוללה שקיימת בסוריה, ועל פי פרסומים זרים גם בארסנל חיזבאללה.