מאסר על תנאי וקנס של 1,000 ש"ח: אנשי מילואים נענשו

שני אנשי מילואים שלא התייצבו לאימון שמירת כשירות נשפטו ונענשו. על אחד מהם נגזרו 15 ימי מחבוש על תנאי, ועל המשרת השני הושת קנס בסך אלף שקלים. אתמול פורסם בחדשות 13 כי איש מילואים נוסף שלא התייצב נקנס גם כן בסכום זהה

זמן צפייה: 03:37

על רקע הטלטלה בצה"ל ואיומי אי-ההתייצבות, מסר היום (שלישי) דובר צה"ל כי "שני משרתי מילואים נקראו לאימון שמירת כשירות ולא התייצבו. בעקבות זאת, וכמקובל במקרי נפקדות מסוג זה, נערכו בעניינם הליכים משמעתיים. כמו כן, נערכה עמם שיחה פיקודית שבה הובהרה החשיבות בהתייצבותם למילואים. משלא התייצבו, טופלו משמעתית". אחד מהם נשפט ונגזרו עליו 15 ימי מאסר על תנאי, על השני הושת קנס בסך אלף שקלים.

יצוין כי אתמול פורסם בחדשות 13 כי משרת מילואים נוסף שלא התייצב נקנס גם כן בסכום של אלף שקלים. בתוך כך, אנשי מילואים נוספים ממשיכים להודיע כי לא יתנדבו בעקבות המשך חקיקת חוקי המהפכה המשפטית.

היום שיגר תת-אלוף במיל' אייל שגב מכתב למפקד חיל הים שבו הודיע על המהלך. ב-19 השנים האחרונות אני משרת במילואים בהתנדבות", כתב. "את גיל הפטור ממילואים עברתי מזמן, ובמקום העבודה שלי מרימים גבה כשאני מספר שאני עדיין משרת במילואים. לכל אורך השנים, ההתנדבות לשירות נבעה מהזדהות עמוקה עם המדינה והצבא, עם הערכים שהם מייצגים, ומשמעותם לקיומנו כאן כעם חופשי בארצו. חיל הים וצה"ל הם חלק מזהותי כישראלי, מדינת ישראל הדמוקרטית היא הבית היחיד שלי. אין, ולא יהיו, אפשרויות אחרות".

הפגנה, הפגנת, המהפכה המשפטית, מחאת המילואימניקים אמש בצומת גומא
מחאת המילואימניקים בצומת גומא | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

עוד כתב: "משך כל שנות שירותי, בסדיר ובמילואים, לא שאלתי ולא נשאלתי על דעות פוליטיות, לא של פקודיי, לא של עמיתי, ולא של מפקדיי. אלו נותרו מחוץ לשירות, ואפשרו לכולנו למלא את משימותינו במקצועיות, בדבקות ובאמונה בצדקת הדרך שהותוותה במגילת העצמאות וברוח צה"ל, בשירות מדינת ישראל הדמוקרטית.
ממשלת ישראל הנוכחית, שנבחרה כחוק, החליטה לחולל הפיכה משטרית, ולהעביר את ישראל למשטר דיקטטורי, שבו הכוח השלטוני הוא בידי הממשלה בלבד, ללא איזונים ובלמים וללא ביקורת אפקטיבית. התהליך המאוד ברור המותווה והמוצהר על-ידי הממשלה יביא את מדינת ישראל במהירות למשטר דוגמת רוסיה של פוטין או טורקיה של ארדואן. אין כוונה לעצור כאן, אלא להמשיך במלוא הכוח ולחולל הפיכה משטרית כמוצהר וכמובטח.

"עברי בשירות הצבאי, דרגתי הצבאית והתנדבותי לאורך השנים אינם מקנים לקולי בקלפי משקל גדול יותר מקולו של מי ששירת פחות או לא שירת כלל. אלו כללי המשחק בדמוקרטיה ואני מכבד אותם. עדיין שמורה לי הזכות להחליט אם להתנדב לשירות או לעשות רק את אשר אני חייב על פי חוק. לא אתנדב לשרת דיקטטורה".