חרדים הפיצו כרזות בהפגנה נגד אלמוז: "סופך - כהיטלר"

במהלך הפגנת חרדים שנערכת מול ביתו של ראש אכ"א בכפר תבור נגד הגיוס לצה"ל, הפיצו המפגינים כרזות נאצה נגד האלוף אלמוז

(פלאש 90)

ההסתה נגד צה"ל נמשכת: עשרות חרדים הפגינו הבוקר (שישי) מול ביתו של ראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז, בכפר תבור במחאה נגד הגיוס לצה"ל. במהלך ההפגנה הפיצו חלק מהמפגינים כרזות נאצה נגד אלמוז, בהם נכתב: "דע לך - סופך יהיה מר כהיטלר וחבריו". בעקבות התקרית החמורה, המשטרה פתחה בחקירה בחשד להסתה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"מוטי אלמוז ראש אכ"א, המוכר נשמתו בעבור בצע כסף", עוד נכתב בפשקווילים. "עד מתי תשרוף נשמות בני ובנות ישראל בכבשונות האוישוויץ - צבא השמד".

הכרזות נגד אלוף מוטי אלמוז
הכרזות נגד אלוף מוטי אלמוז

בתגובה, גינה שר הביטחון אביגדור ליברמן בחריפות את ההסתה כנגד אלמוז. "ההסתה הקשה נגד ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז, וכלפי צה"ל, חייליו ומפקדיו - היא בלתי נסבלת ומהווה חציית כל קו אדום", מסר ליברמן.

"אסור לנו להשלים עם תופעות מסוכנות שכאלו. אני קורא למשטרה ולפרקליטות למצות בנחרצות ובאופן מיידי את הדין עם העבריינים הללו. אני מעניק גיבוי מלא לאלוף אלמוז". בהמשך, שוחח שר הביטחון עם אלוף אלמוז וחיזק את ידיו.

''חציית קו אדום''. ליברמן (Yonatan Sindel/Flash90)
''חציית קו אדום''. ליברמן (Yonatan Sindel/Flash90)

"אני מחזק את ידי ראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז ומשפחתו, שמותקפים בידי קומץ של קיצונים מסיתים שאיבדו כל קשר לערכי היהדות", אמר ח"כ יאיר לפיד. "ההשוואה בין צה"ל למשרפות אושוויץ היא לא רק מטורפת, היא גם פלילית. מי שתוקף כך את אלופי המטכ"ל צריך להישלח לכלא".

לדברים הצטרף גם ח"כ אריה דרעי שגינה את הפשקווילים. "הכרוזים שפוזרו ליד בית האלוף אלמוז חמורים ומקוממים ביותר", צייץ שר הפנים. "המבצעים חצו את כל הקווים האדומים. מדובר בשוליים של הציבור החרדי ואנו מוקיעים אותם".

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר כי "‏ראש אכ"א, מוטי אלמוז, הוא קצין מצטיין ומפקד למופת. על השר לביטחון פנים והמשטרה למצוא את המסיתים ולפרק את הקומץ הקיצוני ללא חת וללא הגבלת משאבים."

שריפת בובת חייל צה''ל במהלך ל''ג בעומר (חיים גולדברג)
שריפת בובת חייל צה''ל במהלך ל''ג בעומר (חיים גולדברג)

בתוך כך, שלשום עצרה המשטרה מספר חשודים במעורבות בשריפת דגל ישראל במהלך אירועי ל"ג בעומר בירושלים, כשבינתיים נמשכת חקירת ההשלכה של בובות חיילים למדורות.

בין החשודים צעיר כבן 21 , קטין כבן 15 וקטין כבן 11. החשוד הבגיר נעצר, הקטין בן ה-15 עוכב ונחקר ואילו מהקטין בן ה- 11 נגבתה עדות והוריו זומנו למשטרה. לגבי שני הקטינים הועבר דיווח לגורמי הרווחה.

המשטרה הדגישה כי מדובר בשלב ראשון של המעצרים וכי חקירת האירוע נמשכת. "משטרת ישראל תמשיך בפעילות הנחושה עד לאיתורם והבאתם לדין של כלל המעורבים", נמסר בהודעתה.