גוש עציון: מחבל שניסה לדקור - נורה

כוח צה"ל נטרל את המחבל שרץ לעברם כשהוא חמוש עם סכין - ונפצע באורח אנוש. על רקע המתיחות בהר הבית מתפרעים מאות פלסטינים

זירת פיגוע בעציון

מחבל חמוש בסכין רץ לעבר לוחמים של חטיבת כפיר בצומת גוש עציון ונוטרל. מעבר למחבל לא ידוע על נפגעים בקרב הכוח שהגיב באש ונטרל את המחבל בירי, שמת מספר דקות לאחר מכן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ניסיון הפיגוע התרחש בזמן שבירושלים מפוזרת תפילת יום השישי בשקט יחסי אבל כשמאות פלסטינים התפרעו בעשרות נקודות בכל רחבי יהודה ושומרון. חייל צה"ל נפצע באורח קל מזריקת אבן במהלך הפרת סדר במחסום קלנדיה. 2 פלסטינים נפצעו מכדורי גומי שנורו לעברם.

הסכין ששימשה את המחבל בצומת הגוש
הסכין ששימשה את המחבל בצומת הגוש

בסמוך לקלקליה כ-400 פלסטינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים אל כוח צה"ל שהיה במקום והשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. הפרות סדר נוספות נרשמו גם בסמוך לכפרים בלעין ונעלין כמו גם בסמוך למתחם קבר רחל. גם שם המתפרעים הבעירו צמיגים ויידו אבנים על כוחות צה"ל.

בדיון הערכת מצב שקיים השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בשעות הצהריים אמר השר כי "ההסתה עדיין קיימת ויש מי שרוצה בכל מצב להתסיס ולהבעיר את השטח". לדבריו, המשטרה תנקוט יד קשה כלפי המתפרעים.

הבוקר הודיעה המשטרה כי לאור מידע שהתקבל על כוונה לקיים הפרות סדר אלימות בתום תפילות יום השישי, הכוננות בעיר העתיקה ובשכונות במזרח ירושלים תוגבר באופן משמעותי. אלפי שוטרים התפרסו בסמטאות הסמוכות להר הבית, רחובות נחסמו לתנועה והכניסה להר הוגבלה לגיל 50 ומעלה. הכוחות הונחו לגלות איפוק עד כמה שניתן ולהגיב רק במקרים שבהם הם מזהים ניסיון להפר את הסדר או ליידות אבנים.