גניבת הנשק מגבעתי: נזיפה למח"ט

לאחר שנגנבו 33 כלי נשק מסוג M-16 מבסיס שדה תימן בנגב, מפקד החטיבה וסגנו ננזפו פיקודית. קצין בדרגת רב סרן ונגד הודחו בעקבות המקרה

ארכיון (דוברות המשטרה)

שלושה חודשים לאחר גניבת 33 הרובים ממחסני חטיבת גבעתי בשדה תימן שבדרום - פורסמו ממצאי החקירה. בעקבות הממצאים, ננזפו מפקד חטיבת גבעתי הקודם ירון פינקלמן, סגנו דאז ועוד שלושה קצינים. כמו כן בעקבות החקירה הודחו מתפקידם מפקד המחנה ומפקד הימ"ח דאז.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בחקירה נקבע כי האחראים לגניבה היו עובדי קבלן שחברו לגורמים עבריינים, ולא נמצאה מעורבות של חיילים במקרה. יחד עם זאת, קבע הרמטכ"ל שמדובר בכשל חמור ושמערך האבטחה של המחנה לא עמד בנורמה הנדרשת בצבא. בעקבות האירוע שונו נוהלי האבטחה בכל מחנות צה"ל ונקבע נוהל חדש לסיווג קבלנים ועובדי קבלן שמועסקים בבסיסים.

לפני כחודש וחצי נחשפה הגניבה מבסיס שדה תימן. היחידה המרכזית של מרחב נגב פתחה אז בחקירה סמויה שנמשכה כחודש וחצי לפני כן, ובמהלכה נתפסו כמה מכלי הנשק. במרכז הפרשה עומדים שני אחים מהנגב, שאחד מהם עבד כקבלן חיצוני בבסיס ושיפץ את הנשקייה. על פי הפרסומים בראשית יולי, הוא הצליח להערים על השומר, גנב את כלי הנשק - ויחד עם אחיו העביר אותם לצפון הארץ, כשהשניים משלשלים לכיסם כמיליון שקלים לאחר שמכרו אותם לארגוני פשע.

הנשקים שנגנבו (דוברות המשטרה)
הנשקים שנגנבו (דוברות המשטרה)
אין מעורבות פלילית של חיילים (דוברות המשטרה)
אין מעורבות פלילית של חיילים (דוברות המשטרה)

מהחקירה עלה כי כלי הנשק הוחבאו בתא המטען של הרכב שהגיע לנקודת מפגש בתחנת דלק בכביש 6, שם התחלפו החשודים בכלי הרכב ולאחר מספר ימים נפגשו בבתי קפה על מנת להעביר את התשלום. במהלך החקירה נתפסה ציוד צבאי הכולל אפודים, צייני לייזר ועוד, וכן רכביהם של החשודים.

רוב המעורבים בגניבה נעצרו - בהם קרובי משפחתו של נשאת מלחם, המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזינגוף בתל אביב, לפני כשנה וחצי. עד כה הוחזרו למעלה ממחצית כלי הנשק הגנובים.