באיזו עיר יש הכי הרבה לוחמים?

צה"ל פרסם מסמך שמדרג את היישובים בישראל לפי נתוני הגיוס, גם בקרב גברים וגם בקרב נשים. כל הפרטים

יממה לאחר שבכיר בצה"ל חשף את הירידה בנתוני גיוס הגברים ובמוטיבציה לקרבי, דובר צה"ל פרסם היום (חמישי) נתונים חדשים: הצבא דירג את הערים, המועצות והיישובים לפי שיעורי הגיוס והשירות. המדד שמתפרסם היום, שזכה לכינוי "ליגת הערים", עוסק בחיילים שנולדו ב-1995: רובם התגייסו ב-2013 ואמורים להשתחרר (או שכבר השתחררו) השנה. אז מי נמצאו במקומות הראשונים? ומי רשם זינוק גדול?

לצפייה במצגת לחצו כאן

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

המדד משלב בין שיעור הגיוס מכלל הצערים (50%), היציאה לקצונה (25%) ומיצוי הגיוס למערך לחימה עבור גברים / גיוס משמעותי עבור נשים (25%). העיר המובילה בקרב הגברים גם השנה היא מודיעין, ששמרה על המקום הראשון: שיעור הגיוס בעיר זו עמד על 89.1%, שמתוכם יצאו 12.7% לקצונה. הציון המשוקלל שקיבלה מודיעין הוא 82.4%.

5city

במקום השני נמצאת יהוד, שעלתה שישה מקומות: שיעור הגיוס שלה היה אמנם יותר גבוה, אך היציאה לקצונה הייתה מעט נמוכה יותר. בהמשך הרשימה נמצאות גבעת שמואל, ראש העין ונס ציונה בציון משוקלל של יותר מ-80%. את העשירייה סוגרות הוד השרון, קריית אונו, רעננה, מעלה אדומים וכפר סבא.

kzin

העיר עם שיעור הלוחמים הגבוה ביותר בקרב הבנים היא אלעד - 56.8%, כשאחריה ראש העין ומעלות תרשיחא במקומות 2-3. מודיעין וגבעת שמואל "סוגרות" את החמישייה הראשונה. העיר בה שיעור הקצונה היה הגבוה ביותר הוא נס ציונה (12.9%), כשאחריה מודיעין והוד השרון (12.7%). גם רמת השרון וגבעת שמואל דורגו בחמישייה הראשונה.

lochem

אילו ערים טיפסו בדירוג?

העיר המובילה בגיוס נשים היא הוד השרון, ששמרה על המקום הראשון עם ציון של 85.2%. בעיר זו נרשם 89.7% שיעור גיוס. נס ציונה, מודיעין, קריית אונו ונשר זכו גם הן לציון של יותר מ-81%. את העשירייה הראשונה משלימות רמת השרון, גבעתיים, כפר סבא, יקנעם עילית ויהוד.

women

העלייה המשמעותית ביותר בקרב הגברים היא של מעלות תרשיחא (קפיצה של 13 מקומות עד למקום ה-15), וגם רמת גן זינקה ב-13 מקומות עד למקום ה-18. אצל הנשים הזינוק הגדול ביותר היה באילת (11 מקומות – מ-24 ל-13) ובשדרות (מ-51 ל-40).

מודיעין מובילה בקרב הגברים (Yossi Zeliger/FLASH90)
מודיעין מובילה בקרב הגברים (Yossi Zeliger/FLASH90)