הרים ידיים - ונורה למוות: תיעוד ההרג בשוגג של הפלסטיני שהתגייר

לוחם מילואים שאיתר בסוף השבוע סכין בתיק של פלסטיני בגוש עציון חש בסכנה - וירה בו למוות. רק לאחר מכן התברר שהפלסטיני התגייר, שהסכין שימשה להגנה עצמית - ושהוא התחנן על חייו רגע לפני מותו. החייל טען בחקירתו: "הוא שיקר במהלך הבדיקה" | צפו בתיעוד האירוע

זמן צפייה: 01:16

לאחר שנורה למוות בשבוע שעבר בידי חייל מילואים בצומת אלעזר שבגוש עציון, הערב (ראשון) נחשף תיעוד הריגת דוד בן אברהם, פלסטיני בן 62 שהתגייר והתגורר בחברון. בתיעוד, שחשף לראשונה העיתונאי יואב זייתון ב-Ynet, נצפה בן אברהם, לשעבר סאמח זיתון, כשהוא מרים ידיים ומתחנן על חייו. הוא צועד אחורה ובשלב מסוים מוריד מעט את ידיו - ובאותו הרגע נורה.

חייל המילואים טען בחקירתו במשטרה הצבאית כי כשחקר את הפלסטיני, האחרון טען שיש לו אישורי כניסה לישראל, דבר שהתגלה כשקרי. בשל כך הרגיש מאוים - וירה בפלסטיני "מתוך הגנה עצמית". בחיפוש בתיקו נמצאה סכין קטנה, וחקירת מצ"ח גילתה כי שימשה את בן אברהם, שהיה בדרכו לירושלים, להגנה עצמית.

כוחות בזירת הירי בגוש עציון
כוחות בזירת הירי בגוש עציון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
זירת הירי בגוש עציון
זירת הירי בגוש עציון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

את תהליך הגיור שלו השלים בן אברהם לפני ארבע שנים. לפי אנשי היישוב היהודי בחברון, מדובר בנכדו של פלסטיני שהציל 25 יהודים בפרעות תרפ"ט בשנת 1929. הוא החליט להצטרף לעם היהודי, למד לימודי יהדות במכון מאיר, וביקש להתקבל כאזרח ישראלי - אך נדחה.