אות חיים, אחרי 201 ימים בשבי: חמאס פרסם תיעוד של הירש גולדברג-פולין

ארגון הטרור פרסם סרטון מהשבי של הירש גולדברג-פולין (24), שנחטף מפסטיבל נובה באזור רעים ב-7 באוקטובר. מאות מוחים ברחוב עזה בבירה, חלקם הצית מדורות. ארבעה נעצרו. הוריו של הירש: "מודאגים ממצבו הבריאותי, דורשים להגיע לעסקה"

זמן צפייה: 05:19

חמאס פרסם היום (רביעי) תיעוד של החטוף הירש גולדברג-פולין בן ה-24, שנחטף ב-7 באוקטובר מזירת הטבח בפסטיבל נובה שליד קיבוץ רעים. לא ברור מתי צולם הסרטון, ומדובר בטרור פסיכולוגי שמפעיל ארגון הטרור.  משפחת גולדברג-פולין צפתה בסרטון ואישרה את פרסומו. לפניכם קטע מהתיעוד:

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-vote-zone-clips-part-2404241915' autoplay='0' credit='' desc='קטע מהסרטון שפרסם חמאס של הירש גולדברג-פולין' poster='' kid='1_fazwplzm' duration='33']

גולדברג-פולין תועד בסרטון כשהוא מקריא טקסט שהוכתב לו עלידי שוביו. בין היתר, הוא אמר: "יצאתי לבלות עם חברים, ובמקום זאת - מצאתי את עצמי נלחם על חיי עם פציעות קשות בכל הגוף". בנוסף, הוא נשמע מותח ביקורת על הממשלה ועל העומד בראשה בנימין נתניהו, על כך שכשלו להחזיר את 133 החטופים הביתה, וקורא לעסקה מיידית.

הוריו של הירש, ג'ון ורייצל גולדברג-פולין, מסרו לאחר פרסום הסרטון: "לראות את הסרטון - מציף. הוקל עלינו לראות אותו חי, אך אנחנו מודאגים מבריאותו ובריאותם של כל שאר החטופים שנמצאים בשבי חמאס. אנחנו מבקשים מכל המעורבים בקיום עסקה – קטר, מצרים, ארצות הברית, חמאס וישראל: היו אמיצים, נצלו את הרגע וסכמו על עסקה שתסיים את סבלם של כלל החטופים. הירש, אם אתה שומע אותנו, תדע ששמענו את קולך בפעם הראשונה לאחר 201 ימים. אנחנו אוהבים אותך, תישאר חזק".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404242042' autoplay='0' credit='' desc='הוריו של הירש גולדברג-פולין מגיבים על סרטון בנם משבי חמאס' poster='' kid='1_wzxq8xvu' duration='69']

לאחר פרסום התיעוד של הירש מהשבי, פרצה מחאה סוערת מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה שבירושלים, בה מאות פעילים הציתו מדורות וקוראים: "להחזיר אותם הביתה - עכשיו". במהלך המחאה, המשטרה עצרה ארבעה חשודים בגין הבערת אש והפרת סדר - והם נלקחו לחקירה. לאחר שהמפגינים הגיעו לכיכר פריז הסמוכה למעון בלפור - מכת"זיות הופעלו נגדם ונצפו עימותים קשים בין השוטרים למוחים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיע לכנס של עוצמה יהודית, שהתרחש סמוך לאזור המחאה, והתעמת עם קרובת משפחה של חטוף, שהטיחה בו: "אתה חוגג עם אשתך וילדיך ודוד שלי נמצא בשבי חמאס". השר בן גביר הגיב: "להוריד להם את הדלק", והמפגינה ענתה: "בלי דלק אין חמצן במנהרות. גם לדוד שלי לא יהיה חמצן - אתה הורג אותו בידיים שלך". ביציאתו של השר לביטחון לאומי מהכנס, מפגינים ניסו לחסום את רכבו - והמשטרה התעמתה עימם.

[brightcove_iframe video_id='news-part-242442052' autoplay='0' credit='' desc='עימות בירושלים בין בן גביר למפגינה' poster='' kid='1_v8qfqhj3' duration='83']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404241945' autoplay='0' credit='' desc='לאחר פרסום הסרטון: הפגנה למען שחרור הירש' poster='' kid='1_pzfni3wj' duration='48']

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס בהצהרה לתקשורת הזרה לסרטון של הירש משבי חמאס, ואמר: "הירש מוחזק על ידי חמאס בעזה למעלה מ-200 ימים. זוהי קריאה דחופה לפעולה. לא תישאר אבן שלא נהפוך במאמצינו לאתר את החטופים שלנו". "סרטון הטרור הפסיכולוגי הזה", הוסיף הגרי, "אינו רק תזכורת למה שעשה חמאס ב-7 באוקטובר, הוא תזכורת לכמה מזעזע ארגון הטרור הזה - מטיל אימה על החטופים, וגם על משפחותיהם".

ממטה המשפחות נמסר: "133 חטופים ישראלים נמצאים בשבי חמאס כבר למעלה מ-200 ימים. זעקתו של הירש, היא זעקתם של כל החטופים - הזמן שלהם נגמר. למדינת ישראל אין עוד זמן לבזבז, יש לשים את החטופים בראש, בלעדיהם למדינת ישראל לא תהיה תקומה ולא יהיה ניצחון. יש להחזיר את כולם הביתה-החיים לשיקום, הנרצחים לקבורה בכבוד".

משפחתו של החטוף הירש גולדברג-פולין
החטוף הירש גולדברג-פולין עם משפחתו | צילום: באדיבות המשפחה
רייצ'ל גולדברג, אימו של הירש גולדברג-פולין, בעצרת לציון 100 ימים שהחטופים ב
רייצ'ל גולדברג, אימו של הירש גולדברג-פולין, בעצרת לציון 100 ימי שבי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הירש הוא בעל אזרחות אמריקנית. אמו רייצ'ל גולדברג-פולין נבחרה ע"י מגזין "טיים" האמריקני לרשימת 100 האנשים המשפיעים לשנת 2024. "'הביאו אותם הביתה עכשיו' (Bring Them Home Now) היא הקריאה בעצרות מרובות משתתפים בישראל מאז 7 באוקטובר", נכתב במגזין, "בשביל רייצ'ל גולדברג-פולין הקריאה הזו היא אישית - בנה בן ה-24, הירש גולדברג-פולין, הוא אחד מהישראלים שעדיין מוחזקים בשבי".

ב"טיים" נימקו את את בחירתם: "בתקווה לראות שוב את בנה, גולדברג-פולין הפכה לאחת הפעילות הבולטות למען החטופים ובני משפחותיהם. היא קיימה פגישות עם מנהיגים בינלאומיים רבים, ובהם הנשיא ג'ו ביידן. היא נאמה באו"ם בניו יורק ובג'נבה, והיא אפילו ערכה פגישה עם האפיפיור".

רייצ׳ל גולדברג-פולין, אם החטוף הרש
רייצ׳ל גולדברג-פולין, אם החטוף הרש | צילום: מגזין "טיים"

הפעם האחרונה בה פרסם חמאס תיעוד של חטופים מהשבי הייתה לפני כשלושה חודשים, כאשר בסוף חודש ינואר פורסם תיעוד של שלוש חטופות: קרינה ארייב ודניאלה גלבוע שנחטפו מנחל עוז, ודורון שטיינברכר שנחטפה מכפר עזה.