גלנט מחריף את הטון: "הסרבנות עלולה לפגוע בצה"ל"

לאחר שפורסם כי איים להתפטר אם לא תושג פשרה בנוגע למהפכה המשפטית, שר הביטחון נאם בפורום המבצעי של צה"ל ואמר כי "הקריאה לסרבנות מסוכנת". עוד הוסיף השר כי הא "פועל כדי להשאיר את צה"ל מעל לכל ויכוח פוליטי"

שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

לאחר שפורסם כי איים להתפטר אם לא תושג פשרה בנוגע למהפכה המשפטית, שר הביטחון יואב גלנט נאם היום (שני) בפורום המבצעי של צה"ל והתייחס לקריאות שלא להגיע למילואים כמחאה על חקיקת המהפכה המשפטית: "הקריאה לסרבנות מסוכנת. תופעת סרבנות רחבה עלולה לפגוע ביכולתו של צה"ל לבצע את משימותיו".

בכנס השתתפו הרמטכ"ל הרצי הלוי, אלופי המטה הכללי וקצינים בכירים נוספים. "הפריבילגיה שהייתה למדינת ישראל ולמערכת הביטחון במשך שנים, לתחם ולהגביל מלחמה לגזרה כלשהי - הסתיימה", אמר השר. "מאחורי כל האיומים על מדינת ישראל יש יד מכוונת - ומקורה באיראן".

"יחד עם הרמטכ"ל אני פועל כדי להשאיר את צה"ל מעל לכל ויכוח פוליטי ולהוקיע כל תופעת סרבנות. צה"ל הוא של כולנו, ועלינו לשמור עליו מכל משמר. צה"ל הוא כלי המגן של מדינת ישראל, בלעדיו אין למדינת ישראל ולאזרחיה יכולת קיום. הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי שלנו - הביטחון, הקריאה לסרבנות ולהצטרפות אליה, מסוכנת עבור כולנו, במיוחד נוכח האיומים הניצבים למולנו".

Whatsapp Image 2023 03 08 At 2
הרמטכ''ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה''ל

בסוף השבוע הודיעו 180 אנשי צוות אוויר פעילים במילואים, בהם מעל ל-50 בקרים וכ-40 מפעילי כלי טיס בלתי מאוישים ממרבית הטייסות והיחידות, כי בשבוע הקרוב יקדישו את עיקר זמנם לקריאה להידברות והגנה על הדמוקרטיה, ובשל כך לא יתייצבו לאימונים.

בהודעות ששלחו למפקדי היחידות כתב אחד מהם, בין היתר: "השבועיים הקרובים קריטיים מבחינת המהפכה המשטרית. מבחינתי צעדים אקטיביים לעצירת התהליך החד-צדדי הם המקום בו התרומה שלי למדינה וביטחונה המרבי. לכן לא אגיע לטייסת השבוע ואקח חלק במחאה כולל נסיעה לכנסת לפגישות אישיות עם ח"כים".

כמו כן, בשבוע שעבר הודיעו 450 קצינים ולוחמים, אנשי המבצעים המיוחדים, וכ-200 אנשי יחידות הסייבר ההתקפי, כי לא יתייצבו גם כן החל מהיום לשירות מילואים: "האקדח מוצמד חזק לרקת הדמוקרטיה וההדק תכף יילחץ. לפיכך לצערנו הגיע הזמן לממש את הצהרתנו - החל מיום ראשון, כל אנשינו - בלי יוצא מן הכלל - לא יתייצבו לשירות מילואים התנדבותי. אין לנו חוזה עם דיקטטור. נשמח לשוב להתנדב כשתובטח הדמוקרטיה".