יעלון: בנט וליברמן משקרים לציבור

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון הגיב לדבריהם של השרים ליברמן ובנט ואמר כי הם ממשיכים לשקר לציבור

ממשיך לתקוף. יעלון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ממשיך במתקפה נגד תומכי החייל היורה אלאור אזריה וטוען כי השרים בנט וליברמן משקרים לציבור. ליברמן הבהיר כי בניגוד לטענות, אזריה היה נוכח בתחקיר המבצעי. דבריו של יעלון מגיעים בתגובה לדברי בנט אתמול, לפיהם ההליך נגד אזריה זוהם על ידי המערכת.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"שר הביטחון יחד עם ראש הממשלה והרמטכ"ל יצאו בהודעה, ביום האירוע בעקבות ממצאי התחקיר המבצעי, ולפני תחילת ההליך הפלילי, כדי למנוע הסלמה בשטח ובזירה הבינלאומית, לנוכח טענות פלסטיניות שקריות על הוצאה להורג של מחבלים ללא משפט", הדגיש הבוקר יעלון.

בנט
בנט

"מי שהחליט, בצדק, על פתיחת הליך פלילי, זה הפצ"ר בהמלצת המח"ט שביצע התחקיר", הוסיף יעלון. "כל זה לאחר שלא נמצאה הצדקה לירי, כשהחייל טען שירה במחבל כי מגיע לו, ולא טען לסכנת חיים. לא יזמתי ולא התערבתי בהליך הפלילי".

ליברמן
ליברמן

"תגובותי בשבוע שלאחר מכן, בכנסת ובתקשורת היו כדי להגן על צה"ל, והרמטכ"ל בראשו, מצד פוליטיקאים כמו ליברמן ובנט", הבהיר. "חיסיון התחקיר אינו הופך התחקיר לסודי, אלא אינו מאפשר שימוש בדברים שחיילים אומרים בתחקיר, נגד מאן-דהוא במשפט".

אזריה אתמול בבית המשפט
אזריה אתמול בבית המשפט

אתמול, לאחר הרשעתו של אלאור אזריה בהריגת המחבל מחברון, אר בנט כי "התהליך זוהם מתחילתו. האמירות החמורות של הדרג המדיני עוד בטרם פתיחת חקירת מצ"ח, היעדרות החייל עצמו (!) מן התחקיר המבצעי ועוד, גרמו לאלאור נזק בלתי הפיך".