פרסום ראשון: משרד היועמ"ש - תיאסר מחאה מול בתי מגייסי חרדים

היועמ"ש נגד הפגנות החרדים מול בתיהם של האחראים לגיוס צעירי המגזר לצה"ל. במכתב למפכ"ל המשטרה הוא מתריע: "ניתן להצביע על עליית מדרגה במאבק"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אוסר קיום הפגנות מול בתי מגייסי החרדים: המאבק בגיוס החרדים כלל הפגנות רבות מול בתיהם של מגייסי החרדים, וקצינים חרדים המשרתים בצה"ל, כולל פרסום פשקווילים חריפים נגדם. כעת נקבע במשרד היועמ"ש כי אין לאפשר את המחאות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במכתב ששיגרו היום המשנה ליועמ"ש רז ניזרי ופרקליט המדינה שי ניצן למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הם קובעים שההפגנות הללו אינן חוקיות ואסור למשטרה לאפשר אותן. "אין מקום לתת רישיון להפגנות מול בתיהם של חיילים חרדים והפועלים לגיוסם", כתבו. "נבקש כי במסגרת הפעולות לפיזור ההפגנה תפעל המשטרה לאכיפת החוק גם נגד המשתתפים שלא נענו להוראות הפיזור".

מנדלבליט, ארכיון
מנדלבליט, ארכיון | צילום: מארק ישראל סאלם, FLASH 90

במכתב ציינו במשרד היועמ"ש כי הפגיעה בחיילים החרדים חמורה במיוחד. "הדברים מתחדדים עת ההפגנות מבוצעות מול אישי ציבור דתיים או חרדים שפועלים בשליחות המדינה מול חלקים מהציבור אליו הם שייכים", הוסיפו. "נסיבות שמעצימות את הפגיעה האישית שעלולה להיגרם". ההוראה מגיעה על רקע ההחלטה לא לאפשר הפגנות מול בתיהם של עובדי ציבור, כולל ההפגנות שנערכות בחודשים האחרונים מול ביתו של היועמ"ש מנדלבליט.

במכתב תיארו ניצן וניזרי את ההפגנות המרכזיות שנערכו בחודשים האחרונים מחוץ לביתו של רמ"ד בני ישיבות, רס"ן יעקב ראשי בבית שמש, מחוץ לביתם של הוריו בפתח תקווה, בבני ברק מחוץ לביתו של ראש תחום חרדים בצה"ל הרב מנחם (מנדי) כץ ומחוץ לביתו של הרב הבלין מקריית גת.