איוב קרא: "נסגור את משרדי אל ג'זירה בארץ"

במסיבת עיתונאים שכינס הודיע שר התקשורת על כוונתו לפעול להגביל את הפעילות של רשת אלג'זירה שבבעלות קטרית בישראל. "אנחנו הולכים לקבוע צעדים כדי להמחיש את המלחמה שלנו בטרור", אמר קרא. בין הצעדים: סגירת משרדי הרשת בישראל, שלילת תעודות העיתונאי לכתביה והחשכת השידורים בלוויין

שר התקשורת איוב קרא הודיע היום (ראשון) במסיבת עיתונאים על כוונתו להצר את צעדי רשת הטלוויזיה הקטרית "אלג'זירה" בישראל בשל "תמיכתה בטרור". ההחלטה מגיעה לאחר הביקרות החריפה שהפנה ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד הערוץ ודרישתו להחשיכו. במסגרת הצעדים, הוחלט לפעול לסגירת משרדי הרשת בישראל וכן לדרוש את שלילת תעודות העיתונאי של כתבי הרשת הפועלים בישראל. "אנחנו הולכים לקבוע צעדים כדי להמחיש את המלחמה שלנו בטרור, באיסלאם הקיצוני והזדהות עם העולם הערבי השפוי", אמר קרא.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"בתקופה האחרונה, כמעט רוב המדינות באזור קבעו שאלג'זירה תומכת בטרור ובהקצנה הדתית", הסביר קרא. "כשאני רואה את כל המדינות הללו ואנחנו נעמדים מהצד, בערבית זה מתפרש שאנחנו בצד של הטרור. אני היחיד שדובר ערבית, מבין ערבית ושפת אמי היא ערבית. אי אפשר לעבוד עליי ולעשות אלג'זירה באנגלית ואלג'זירה באנגלית. אני יודע לזהות כמה מפריע הדיווח שהופך להיות הסתה במקום להיות חופש ביטוי".

קרא הודיע על כוונתו לבקש מלשכת העיתונות הממשלתית לשלול את תעודות העיתונאי מכתבי הרשת שפועלים בשישראל, וכן על פנייתו לחברות הכבלים שהביעו נכונת מצדם להביא להחשכת שידוריה. "פניתי לשר לביטחון הפנים שיפעל לסגירת משרדי הרשת בארץ", המשיך השר והוסיף: "פניתי לגורמים נוספים בבקשה להגביל את שידורי הרשת בלוויין הפתוח".

(Yonatan Sindel/Flash90)
(Yonatan Sindel/Flash90)

עוד המשיך שר התקשורת והכריז כי בכוונתו להוביל חקיקה שתאפשר לממשלה לפעול לגביל את פעילות הרשת בישראל. "ביטחון אזרחינו ושלומם גובר בעיתות טרור על חופש הביטוי", הסביר. "חופש הביטוי אינו חופש ההסתה והשיסוי, גם לדמוקרטיה יש גבולות".

הרשת הגיבה לפני כשבוע לאיום שהשמיע ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה כי היא לא תחדול מסיקור האירועים בשטחים הפלסטינים, ותפנה לבית המשפט במידת הצורך.

"נמשיך לסקר את האירועים בשטחים הפלסטינים בצורה מקצועית ואובייקטיבית", נמסר מהרשת הקטרית. "ההיערות של נתניהו הן עוד פרק במתקפה המרושעת נגד אל-ג'זירה ואם נצטרך נפנה גם לרשויות המשפט".

הביקורת של נתניהו על הרשת עסקה בעיקר בכיסוי שלה את האירועים בהר הבית. בעמוד הפייסבוק שלו כתב נתניהו כי "הרשת לא מפסיקה להתסיס לאלימות" והודיע כי "פניתי מספר פעמים בדרישה לסגור את משרדי החברה בירושלים".