צווי מעצר נגד בכירים בישראל? סמוטריץ': "אקפיא הכסף לרשות"

ברקע הפרסום בחדשות 13 על אודות החשש בישראל מצווי מעצר בינ"ל נגד נתניהו, גלנט והרמטכ"ל - שיגר שר האוצר בצלאל סמוטריץ מכתב לראש הממשלה, שבו התריע כי אם המהלך ייצא לפעול - יקפיא את העברת הכספים לרשות הפלסטינית

רה"מ נתניהו והשר סמוטריץ'
רה"מ נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שאמש (רביעי) פורסם בחדשות 13 כי בישראל קיימו דיון חשאי כחלק מהיערכות לאפשרות של הוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, שיגר הבוקר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מכתב לנתניהו, שבו התריע כי אם המהלך ייצא לפעול - יקפיא את העברת הכספים לרשות הפלסטינית.

סמוטריץ' כתב: "הרשות מקדמת הוצאת צווי מעצר בינלאומיים נגד בכירים ישראלים ולוחמי צה״ל בבתי הדין בהאג. זה צעד מסוכן ותקדימי שיהווה חציית קו אדום. הרשות שואבת עידוד ולגיטימציה לפעולותיה מהפניית העורף של ממשל ביידן לישראל בהקשרים המשפטיים באמצעות הטלת הסנקציות על המתיישבים וככל הנראה גם על צה"ל וכן מהטונים הצורמים של מנהיגי מדינות אירופה נגד ישראל בהקשרי המלחמה בעזה".

הוא הוסיף: "ככל ושיצא צו מעצר כלשהו על-ידי התובע של בית הדין בהאג נגד אזרח או חייל ישראלי במסגרת התיק שמנהלת הרשות הפלסטינית נגד ישראל ו/או ככל שתתקבל החלטה חד-צדדית בעצרת הכללית להכיר במדינה פלסטינית - אפסיק חד-צדדית ובאופן מיידי את העברת כלל כספי הסילוקין לרשות הפלסטינית ואורה על ביטול השיפוי הניתן לבנקים הישראליים המעבירים כספים לבנקים ביהודה ושומרון".

השר בצלאל סמוטריץ'
השר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סמוטריץ' המשיך: "אם עד כה ניתן היה לדחות את הדיון הזה ולחשוב שניתן יהיה להתמודד עם ההליכים שהרשות מקדמת ולמנוע את הגעתם לנקודה מסוכנת עבורנו, הרי שכעת נראה כי טבעת החנק מתהדקת סביבנו בשורת מהלכים שמקדמת הרשות בחסות המלחמה בעזה, טבעת חנק שתכליתה להפוך את ישראל למצורעת בעולם, לפגוע בצה"ל ובכלכלה ולכפות חד -דדית על ישראל את הקמתה של מדינת טרור ביהודה ושומרון ובעזה".