נשיא קולומביה: החלטנו לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל

נשיא המדינה הדרום אמריקנית, גוסטבו פטרו, מימש את איומי העבר שלו, והודיע כי החליט לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. מאז החלה המלחמה ברצועה, הנשיא הקולומביאני הרבה לבקר את ישראל ודרש הפסקת אש בעזה. השר כ"ץ התייחס: "נשיא קולומביה הבטיח לתת פרס למרצחי ואנסי חמאס - והיום קיים"

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו
נשיא קולומביה גוסטבו פטרו | צילום: רויטרס

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו הודיע היום (רביעי) באופן רשמי, כי מדינתו תנתק את יחסיה הדיפלומטיים עם ישראל. בחודש מרץ איים פטרו, ואמר כי במידה וישראל לא תציית להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, הקוראת להפסקת אש ברצועת עזה עד לסיום חודש רמדאן ושחרור החטופים המוחזקים על ידי חמאס, ינתק את היחסים.

שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס: "נשיא קולומביה הבטיח לתת פרס למרצחי ואנסי חמאס - והיום קיים. ההיסטוריה תזכור כי גוסטבו פטרו החליט להתייצב לצד המפלצות השפלות ביותר שידעה האנושות ששרפו תינוקות, רצחו ילדים, אנסו נשים וחטפו אזרחים חפים מפשע. היחסים בין ישראל לקולומביה תמיד היו חמים - ואף נשיא אנטישמי ומלא שנאה לא יצליח לשנות את זה. מדינת ישראל תמשיך להגן על אזרחיה ללא חשש וללא מורא".

שגרירות קולומביה בירושלים
שגרירות קולומביה בירושלים | צילום: פלאש 90

"אם ישראל לא תעמוד בהחלטת הפסקת האש של האו"ם - אנחנו ננתק את היחסים הדיפלומטיים איתה", כתב בעבר ברשתות החברתיות שלו. מאז החלה המלחמה ברצועה, הנשיא הקולומביאני מרבה לבקר את ישראל והוא כבר איים בניתוק היחסים עם ירושלים במהלך החודשים האחרונים.

שר החוץ ישראל כ"ץ
שר החוץ ישראל כ"ץ | צילום: רויטרס

לאחר איומו של גוסטבו, שר החוץ ישראל כ"ץ  הגיב: "תמיכת נשיא קולומביה ברוצחי החמאס שביצעו מעשי טבח ופשעי מין נוראים בתינוקות, נשים ומבוגרים היא חרפה לעם הקולומביאני. ישראל תמשיך להגן על אזרחיה ולא תיכנע לשום לחצים ואיומים".