האיחוד האירופי הרחיב את הסנקציות על איראן: "מסר חד משמעי לחמינאי"

מועצת שרי החוץ של האיחוד אישרה את ההחלטה כי משטר הסנקציות החדש נגד הרפובליקה האיסלאמית יורחב - ויכלול גם כל פעילות איראנית במזרח התיכון הקשורה לתעשיית הטילים והכטב"מים. הסנקציות יוטלו על ישויות ואישים אשר עוסקים באספקת טילים וכטבמ"ים איראנים לארגוני טרור התומכים במשטר. שר החוץ כ"ץ: "החלטה דרמטית שמעבירה מסר חד משמעי לחמינאי, לאיראן ושלוחותיה: לא ניתן לכם להמשיך ולערער את הסדר והשלום האזוריים"

דאגה בעולם מתגובת ישראל נגד איראן
דאגה בעולם מתגובת ישראל נגד איראן | צילום: רויטרס

מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי אישרה הערב (שני) את ההחלטה כי משטר הסנקציות החדש של האיחוד האירופי יורחב - ויכלול גם פעילות איראנית בנושא הטילים, וכל פעילות במזרח התיכון הקשורה לתעשיית הטילים והכטב"מים. הסנקציות יוטלו על ישויות ואישים אשר עוסקים באספקת טילים וכטבמ"ים איראנים לארגוני טרור התומכים במשטר.

בתוך כך, ז'וזפ בורל, הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי אמר כי "אין התקדמות בשיחרור החטופים, אין הפסקת אש פוטנציאלית ואין הקלה על הקטסטרופה ההומניטרית".

שר החוץ ישראל כ"ץ מסר: "אני מבקש להודות לאיחוד האירופי על החלטתו האמיצה היום, ערב חג החירות, להרחיב את משטר הסנקציות על איראן גם לנושא הטילים ולארגוני הפרוקסי שלה. מדובר בהחלטה דרמטית שמעבירה מסר חד משמעי לחמינאי, לאיראן ושלוחותיה: לא ניתן לכם להמשיך ולערער את הסדר והשלום האזוריים. תודה לאנשי משרד החוץ, למשלחת ישראל לאיחוד האירופי ולשגרירויות ישראל באירופה על פעילותם לקידום ההחלטה. נמשיך לפעול ביחד להרחבת משטרי הסנקציות על איראן לתחומים נוספים ובראשם על משמרות המהפכה".

שר החוץ ישראל כ"ץ
שר החוץ ישראל כ"ץ | צילום: רויטרס

האיחוד האירופי החליט להטיל סנקציות חדשות על איראן בשבוע שעבר, בעקבות המתקפה על ישראל והסלמת המצב במזרח התיכון. לשם קבלת ההחלטה התכנסו בבריסל מנהיגי כל 27 המדינות החברות באיחוד, ולאחר הפסגה נמסר: "האיחוד האירופי ינקוט בצעדים מגבילים נוספים נגד איראן, בעיקר בעניין מל"טים וטילים".

הנשיא ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר הכריז נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על סנקציות חדשות נגד איראן, בעקבות המתקפה על ישראל, ואמר בהצהרה: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות ביותר אי פעם. הסנקציות החדשות יתמקדו בגופים ובמנהיגים הקשורים למשמרות המהפכה, למשרד ההגנה של איראן ולתעשיית הטילים והמל"טים שאפשרה את המתקפה החצופה הזו. בני בריתנו ינקטו צעדים נוספים שמטרתם להגביל את התוכניות הצבאיות של איראן. ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל ויתר השותפות האזוריות שלה".

בהודעת משרד האוצר של ארה"ב נמסר כי הסנקציות יתמקדו בתעשיית הכטב"מים האיראנית, וכן בתעשיות הרכב והפלדה המקומיים. במקביל, בריטניה הודיעה על סנקציות נגד מספר ארגונים צבאיים איראניים, וכן בעלי תפקידים המעורבים הקשורים לתעשיית הכטב"מים והטילים הבליסטיים של טהרן.