ההצעה המעודכנת של חמאס: שחרור של כ-20 חטופים בלבד בשלב הראשון

ההצעה החדשה של ארגון הטרור לעסקת שחרור חטופים והפסקת אש בעזה הגיעה מהמתווכות לישראל, והיא כוללת בשלב הראשון שחרור של כ-20 חטופים "הומניטריים" בלבד, בתמורה ל-42 ימי הפוגה, נסיגה של צה"ל כמעט מכל האזורים - ודרישה לחזרת האוכלוסייה באופן חופשי לכל חלקי הרצועה. בכיר ישראלי: "חמאס לא רוצה עסקה"

זמן צפייה: 03:56

ההצעה החדשה של חמאס לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש בעזה הגיעה היום (שני) מהמתווכות לישראל, והיא כוללת בשלב הראשון שחרור של כ-20 חטופים "הומניטריים" בלבד, במקום 40 עליהם דובר בדיונים הקודמים, בתמורה ל-42 ימי הפוגה, נסיגה של כוחות צה"ל כמעט מכל האזורים ברצועה - ודרישה לחזרת האוכלוסייה באופן חופשי לכל חלקי הרצועה.

השלב השני של העסקה לפי הצעת חמאס יכלול שחרור של חיילים וגופות, עם התניה בין השלבים. בכיר ישראלי אמר הערב לחדשות 13 כי המסקנה מתשובת ארגון הטרור היא כי "חמאס לא רוצה עסקה", והוסיף כי "למרות התגמשות אדירה מצד ישראל - חמאס לא השיב על אף סעיף ישראלי בחיוב".

מפגינים נגד הממשלה ובקריאה לשחרור החטופים, אמש בתל אביב
מפגינים נגד הממשלה ובקריאה לשחרור החטופים, בסוף השבוע בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כזכור, במקביל להצהרת דובר צה"ל אתמול אחרי המתקפה האיראנית, ישראל הודיעה באופן רשמי כי חמאס השיב בשלילה להצעת ה-CIA על המתווה, וממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים: "בחלוף למעלה משבוע ממפגש קהיר - חמאס השיב בשלילה למתווה שהונח בפניו על ידי המתווכות".

עוד נמסר: "דחיית הצעת 3 המתווכות, שכללה מרחב משמעותי ביותר של גמישות מצד ישראל, מוכיחה כי סינוואר אינו רוצה בעסקה הומניטרית ובהשבת החטופים וממשיך לנצל את המתיחות מול איראן ולחתור לאיחוד הזירות והסלמה כוללת באזור. ישראל תמשיך לחתור למימוש יעדי המלחמה מול חמאס בעוצמה, ותהפוך כל אבן להשבת 133 החטופים והחטופות מעזה בהקדם".