בכיר ישראלי מזהיר: "כניסה לרפיח תפגע בעסקת החטופים"

במהלך הדיונים שהתקיימו בימים האחרונים עם הדרג המדיני אמר בכיר ישראלי כי תחילת פעולה בעיר הדרומית ברצועה ללא אישור מארה"ב עלולה להוביל לגינוי אמריקני ולצעדים ממשיים נגד ישראל - שעשויים להקשות על הגעה לעסקה

זמן צפייה: 01:30

שרי קבינט המלחמה התכנסו הערב (חמישי) לדיון בנושא עסקת החטופים, לקראת דיון הקבינט המדיני-ביטחוני בהמשך הערב, ובמהדורה המרכזית פורסמה האזהרה שהשמיע בכיר ישראלי במהלך הדיונים שהתקיימו בימים האחרונים עם הדרג המדיני: "תחילת פעולה ברפיח ללא אישור אמריקני עלולה להוביל לגינוי אמריקני ולצעדים ממשיים נגד ישראל - שעשויים להקשות על הגעה לעסקה. אם ניכנס לרפיח בלי אישור אמריקני - המשמעות היא פגיעה בעסקה".

הדיונים לקראת כניסה אפשרית לרפיח מתנהלים כאשר אין עדיין את התשובה שממתינים לה מצד חמאס, וחרף הדיווחים האופטימיים במצרים ההערכה בישראל היא כי תשובת חמאס לא תהיה כזו שתאפשר להגיע לעסקה בקרוב. המשמעות היא כי ישראל צפויה להיכנס בקרוב לרפיח, כך לפי הצהרות ראש הממשלה, ולכן הדברים הללו נשמעים בדיונים.

אוהלי פליטים באזור רפיח
אוהלי פליטים באזור רפיח | צילום: רויטרס

בצל ההמתנה לתשובת חמאס, בכיר ארגון הטרור אוסאמה חמדאן אמר מוקדם יותר היום לרשת "אל-מנאר" הלבנונית כי אם ישראל תפעל ברפיח - המגעים לעסקה יופסקו: "לא מנהלים משא ומתן תחת אש".