בכיר ישראלי: "המשלחת בדרכה חזרה לארץ, הפעולה ברפיח תימשך"

המו"מ בקהיר הסתיים בהגשת ההסתייגויות של ישראל להצעת חמאס לידי המתווכות, לאחר שמקור המעורה בפרטים הביע אופטימיות באשר לסיכוי שיושגו הסכמות, אך בכיר חמאס אמר כי ישראל "אינה רצינית בכוונתה להגיע להסכם"

זמן צפייה: 00:49

בכיר ישראלי אמר הערב (חמישי) לחדשות 13 כי המשלחת הישראלית לשיחות בקהיר נמצאת בדרכה חזרה לארץ, והוסיף כי המשא ומתן הסתיים בהגשת ההסתייגויות של ישראל להצעת חמאס לידי המתווכות. עוד הוסיף הבכיר כי ישראל תמשיך בפעולתה הצבאית ברצועת עזה, ובפרט ברפיח, כמתוכנן.

בדיווח מצרי שפורסם הלילה, מקור המעורה בפרטים הביע אופטימיות באשר לסיכוי שיושגו הסכמות, ואמר כי "מצרים ממשיכה במאמציה להביא להפסקת אש - וישנם סימנים לכך שההסכם מבשיל". מנגד, בכיר חמאס עיזאת א-רשק אמר הבוקר כי ישראל "אינה רצינית בכוונתה להגיע להסכם", והאשים כי היא משתמשת במו"מ ככיסוי לפלישה לרפיח.

לדברי בכיר ארגון הטרור, שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס, תשובת חמאס להצעת המתווכות "בלבלה" את ראש הממשלה בנימין נתניהו והציבה את ממשלתו בפני דילמה. "חמאס דבק בעמדתו אותה מסר למתווכות ובהסכמה שנתן להצעתם", טען א-רשק.

כניסת כוחות צה"ל למזרח רפיח
כוחות צה"ל ברפיח

הפסימיות בנוגע לסיכויי המגעים להבשיל משתקפת גם במסרים שיוצאים מישראל, ובייחוד מסביבתו של ראש הממשלה נתניהו. אתמול צוטט ברויטרס גורם ישראלי שאמר כי ישראל "לא רואה כל סימן לפריצת דרך בשיחות המשא ומתן שמתנהלות במצרים".

במקביל, גוברים בישראל קולותיהם של גורמים הטוענים כי בעת בה תשובת חמאס הוצגה לציבור הישראלי היא כבר מוסגרה כ"תרגיל", והוצגה כתגובה שלא מאפשרת התקדמות במגעים לסגירת עסקה. לטענת הגורמים, הפערים היו פתירים, ועל אף שנעשו שינויים לרעת ישראל - ההצעה של ארגון הטרור לא דרשה התחייבות ישראלית לסיום המלחמה.