צבא לבנון: "סירות נשק ישראליות חדרו למים הטריטוריאליים שלנו"

הלבנונים טוענים כי הסירות חדרו למים הטריטוריאליים של לבנון ארבע פעמים אמש, באזור הסמוך לראס נקורה, ליד הגבול בין שתי המדינות. צה"ל טוען כי לא הייתה חדירה של כוחותיו מעבר לגבול הימי

חיילי צה"ל על סירה בגבול לבנון
חיילי צה"ל על סירה באזור גבול לבנון | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

צבא לבנון טען הערב (ראשון) כי סירות נשק ישראליות חדרו למים הטריטוריאליים של לבנון מספר פעמים אמש, באזור הסמוך לראס נקורה, ליד הגבול בין שתי המדינות. בהצהרה נאמר כי היו ארבע הפרות בהן סירות נשק נכנסו לכמה מאות מטרים בתוך המים הטריטוריאליים של לבנון, וכי הרשויות דנו בהפרות עם כוח ביניים של האו"ם. צה"ל טוען בתגובה כי לא הייתה חדירה של כוחותיו מעבר לגבול הימי.

לפי סוכנות הידיעות הלבנונית, מפקדת צבא לבנון פרסמה כי אתמול בשעה 15:00 חדרה ספינת מלחמה ישראליים למים הטריטוריאליים של לבנון למרחק של 333 מטר למשך עשר דקות, וב-15:55 חדרה ספינה למרחק של 370 מטר למשך 5 דקות. בהמשך נטען כי ספינה חדרה בשעה 17:13 למרחק של 203 מטר למשך 56 דקות, ובשעה 17:18 חדרה ספינה למרחק של 481 מטר למשל 25 דקות.

חיילי צה''ל על סירה בגבול לבנון
חיילי צה''ל על סירה בגבול לבנון | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בנוסף, מפקדת צבא לבנון פרסמה כי אמש בשעה 21:45 הפר מל"ט ישראלי את המרחב האווירי של לבנון באזור העיירה אלוזאני למרחק של 700 מטר למשך רבע שעה, ולאחר מכן שב על עקבותיו. הנושא נבדק בתיאום עם כוחות האו"ם בלבנון. כזכור, לאחרונה הגיעו ישראל ולבנון להסכמות על הגבול הימי בין המדינות.