"אין רעב בעזה": השיחה הקשה בין רה"מ לשרת החוץ של גרמניה

פרסום ראשון: שרת החוץ הגרמנייה הטיחה ברה"מ ובשר דרמר כי "המצב בעזה קטסרטופלי", נתניהו הרים את קולו: "אין רעב בעזה, אנחנו לא כמו הנאצים שיצרו תמונות מזויפות של מציאות מדומה"

זמן צפייה: 01:51

פרסום ראשון: השיחה שנערכה אתמול בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק, בנוגע למצב ברצועת עזה, הגיעה לטונים צורמים, והערב (חמישי) פורסמו במהדורה המרכזית הציטוטים מתוך השיחה, כאשר ברבוק הטיחה בנתניהו ובשר דרמר כי "אתם מובילים לרעב בעזה".

"מצב הרעב בעזה קטסרטופלי", אמרה שר החוץ הגרמנייה לנתניהו ודרמר, "אני יכולה להראות תמונות של ילדים רעבים בטלפון שלי". נתניהו השיב לה: "אז בואי תכניסי את הטלפון שלך ותראי לנו, אין שום מקרה של רעב ברצועה". נתניהו הוסיף: "אנחנו עוקבים אחרי זה כל הזמן. בואי תראי את התמונות של השווקים בעזה, את חופי הים בעזה, אין שם רעב".

"אני ממליצה לא להמשיך להראות את התמונות האלה כי הן לא מתארות את המצב האמיתי בעזה. בעזה יש רעב", המשיכה ברבוק - ואז ראש הממשלה הרים את קולו ואמר: "זה אמיתי. זו המציאות. זה לא כמו שהנאצים ביימו, אנחנו לא כמו הנאצים שיצרו תמונות מזויפות של מציאות מדומה".

פלסטינים חוסים במחנה האוהלים שהוקם ברפיח
פלסטינים חוסים במחנה האוהלים שהוקם ברפיח | צילום: רויטרס

"אתה רוצה להגיד שהרופאים שלנו בשטאח בעזה לא אומרים אמת? אתה רוצה להגיד שהתקשורת הבינלאומית משקרת?", שאלה ברבוק, תוך שהיא מפצירה להכניס עוד סיוע הומינטרי. גורמים שמעורים בפרטי השיחה אמרו הערב לחדשות 13 כי נתניהו הרים את קולו על שרת החוץ של גרמניה, וכי היא ביטלה לחלוטין את דבריו ואת התמונות שהוא הציג בפניה.