השר ארדן: "נפרדתי מהנייד ולא עודכנתי"

לאחר שסיפר לנשיא האמריקני דונלד טראמפ שתאונת הדרכים הבוקר בתל אביב עדיין נחקרת בחשד לפיגוע טרור, למרות הודעת המשטרה בנושא הטוענת אחרת, סיפק השר ארדן הסבר

זמן קצר לאחר נחיתתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ היום (שני) בנמל התעופה בן גוריון, טען בפניו השר לביטחון פנים גלעד ארדן כי ייתכן שתאונת הדרכים שאירעה מוקדם יותר בתל אביב הייתה פיגוע דריסה. כעת מסביר השר מדוע אמר את הדברים בפני הנשיא לאחר פרסומי המשטרה שמדובר בתאונת דרכים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי ההסברים של השר, הסיבה להצהרה המוטעית היא שהוא פשוט לא עודכן בזמן אמת. השר הגיע לנמל התעופה ונאלץ להיפרד מהטלפון הנייד שברשותו. לאחר מכן המתין במשך דקות ארוכות להגעתו של טראמפ ולמעשה לא עודכן בהודעת המשטרה.

"אתה יודע שיש אפשרות שהיום היה גם אירוע טרור בתל אביב", אמר ארדן לנשיא האמריקני במהלך סבב לחיצות הידיים בקבלת הפנים. "זה מאוד קשה להחליט, זה לוקח זמן".

מוקדם יותר היום אירעה תאונת שרשרת בדרך יפו פינת נחלת בנימין בתל אביב. שלושה בני אדם נפצעו באורח קל-בינוני לאחר שרכב פגע באופנוע, שפגע בתורו ברוכב אופניים.בתחילה התעורר החשש כי מדובר בפיגוע שבוצע זמן קצר לפני נחיתת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל, אך במשטרה הבהירו כי מדובר בתאונת דרכים ללא מניעים לאומנים. "האירוע בדרך יפו פינת נחלת בנימין, מדובר בתאונת דרכים", הודיעה המשטרה.

מחקירת המשטרה עולה כי הנהג, בן מיעוטים צעיר כבן 29 מיפו, נהג ללא רישיון נהיגה ובשל כך נסע שלא בזהירות ופגע בשלושה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי במקום לצעיר כבן 26 (ככל הנראה רוכב אופניים) כשהוא במצב בינוני, יציב ובהכרה מלאה. בנוסף, 2 פצועים באורח קל בהם אישה כבת 50 וגבר כבן 50 קיבלו טיפול במקום ופונו לבתי החולים איכילוב ו-וולפסון.

מלשכת ארדן נמסר בתגובה: "בניגוד לפרסומים השקריים, השר גלעד ארדן אמר לנשיא טראמפ שחקירת המקרה בתל אביב נמשכת ועוד לא ידוע האם מדובר בפיגוע או בתאונה".