הרשות הפלסטינית לארה"ב: למנוע הבנייה בירושלים

בעקבות הפרסום בחדשות 2 על תכנית לבניית יחידות דיור מעבר לקו הירוק, בכיר הפת"ח סאיב עריקאת מגנה את "התעקשות ממשלת נתניהו להמשיך את המאמץ הקולוניאליסטי שלה"

ייפגשו בשבוע הבא בבית הלבן. טראמפ ואבו מאזן
ייפגשו בשבוע הבא בבית הלבן. טראמפ ואבו מאזן | צילום: רויטרס

הפלסטינים מגיבים בחריפות לתכנית הבנייה החדשה בירושלים, עליה פורסם אמש לראשונה במהדורה המרכזית: בכיר הרשות סאיב עריקאת קורא לארה"ב להתערב ולפעול למניעת המהלך. "אנחנו מגנים בחריפות את התעקשות ממשלת נתניהו להמשיך את המאמץ הקולוניאליסטי שלה ברחבי פלסטין הכבושה", כתב בפנייתו הפומבית לממשל טראמפ.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עריקאת הזהיר כי פעולות אלה "נועדו לקבור את פתרון שתי המדינות ולמנוע באופן שיטתי מהעם הפלסטיני את זכותו להגדרה עצמית".

בכיר הרשות טען כי המהלך הוא "מסר ברור לארה"ב, שנערכת בימים אלה לביקורו של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, וניסיון מובהק לחבל במאמצים הבינלאומיים לחידוש ההליך המדיני". לדבריו, "על ארה"ב ומדינות העולם להבין שלא יהיה שלום באזור או הסכם הוגן ונרחב ללא עצירת הליכי הבנייה, הפסקת הכיבוש הישראלי, פתרון הוגן לפליטים הפלסטינים, שחרור כל האסירים הפלסטינים והשגת מדינה פלסטינית עצמאית עם מזרח ירושלים כבירתה".

''המשך המאמץ הקולוניאליסטי'', עריקאת
''המשך המאמץ הקולוניאליסטי'', עריקאת | צילום: רויטרס

אמש פורסם במהדורה המרכזית כי משרד השיכון יוזם בנייה של 25 אלף יחידות דיור בירושלים, משני צדי הקו הירוק. התכנית כוללת 10,000 יחידות ברחבי העיר ו-15 אלף יחידות מעבר לקו הירוק. שר השיכון יואב גלנט, יוזם המהלך, פועל לגבש הסכם גג בין העירייה לממשלה לביצוע התכנית בסמוך לביקורו של הנשיא טראמפ בישראל. העלות הכוללת של התכנית צפויה להיות כארבעה מיליארד שקלים.

הנשיא טראמפ צפוי להגיע לישראל ב-22 במאי, תזמון שאינו מקרי: על פי הערכות בישראל, ביקור הבזק של הנשיא האמריקני יימשך כיומיים, ובמהלכו עשוי טראמפ להודיע על העברת השגרירות מתל אביב לירושלים.