ישיר: שרה נתניהו ומלאניה טראמפ בביקור בביה"ח הדסה

הנשים הראשונות הגיעו לבית החולים הדסה עין כרם בבירה וביקרו ילדים חולים סרטן. פנו הורי הילדים במכתב לשתיים: "עזרו לנו להילחם נגד כוונת מנהל בית החולים ושר הבריאות לסגור את המחלקה"

הנשים הראשונות ביקרו בהדסה (חדשות 2)

רעייתו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, מלאניה, ורעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרה, מבקרות הערב (שני) בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כחלק מביקור הזוג הנשיאותי בישראל. לקראת הביקור פנו הורים לילדים חולי הסרטן בהדסה במכתב למלאניה טראמפ ולשרה נתניהו, בבקשה שיבקרו במחלקה ההמטו-אונקולוגית העומדת להיסגר בצו מנהל בית החולים רוטשטיין.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"בימים אלו אנו נלחמים על חיי ילדינו, ובמקביל נאבקים מאבק ארוך ועיקש נגד כוונת שר הבריאות של ישראל ומנהל בית החולים לסגור את המחלקה, סגירה שפירושה גזר דין מוות לילדינו החולים", כתבו ההורים. "אנו מפצירים בכן להגיע למחלקה ולבקר את הילדים החולים ובכך למסור מסר, כי בריאותם של ילדים חולי סרטן עומדת מעל כל מחלוקת ורווח כספי".

מוקדם יותר צייצה מלאניה טראמפ בחשבון הטוויטר שלה: "תודה לכם מר וגברת ריבלין על קבלת הפנים הלבבית בביתם, ותודה שהראיתם לנו את הגנים היפים שלכם".

הילדים החולים מחכים לנשים הראשונות (חדשות 2)
הילדים החולים מחכים לנשים הראשונות (חדשות 2)

אחר הצהריים הגיע טראמפ לרחבת הכותל המערבי בירושלים, ללא נוכחות פוליטיקאים ישראלים. טראמפ ובני משפחתו התפללו והניחו פתק. רעיית הנשיא, מלאניה, ובתו איוונקה התפללו בעזרת הנשים, והבת היהודיה אף נראתה מזילה דמעה. מדובר בפעם הראשונה שבה נשיא אמריקני מכהן מבקר באתר הקדוש.

עוד קודם לכן, לאחר שהתקבל בטקס רב רושם בנתב"ג, המריא טראמפ במסוק לירושלים - ומשם לבית הנשיא לפגישת עבודה עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. במהלך פגישתם אמר טראמפ לריבלין: "עשינו היסטוריה בריאד, אני רוצה את העסקה האולטימטיבית. שלחתי את האיש הכי טוב אליכם, דיוויד פרידמן". ריבלין השיב לו: "קודם כל צריך צעדים בוני אמון. פעמיים הלכנו לישון עם חלום השלום וקמנו לסיוט - בהתנתקות ובאוסלו. אסור שזה יקרה שוב".

הביקור בהדסה
הביקור בהדסה

עוד לפני פגישת העבודה מסרו השניים הצהרות. "אנחנו רוצים שלום ואנחנו דוחפים לשלום", אמר ריבלין לטראמפ, "אנחנו מתפללים לשלום כבר מאה שנים ובעזרת השם מישהו יביא לנו שלום". טראמפ שיבח באוזניו את שגריר ארה"ב בישראל: "אני חושב שדייויד פרידמן יהיה מאוד מצליח ואם לא אז נאשים אותו. הצוות שלי היה מאוד מוצלח והצוות שלי ורקס טילרסון עשה עבודה מאוד טובה. חזרנו מהמזרח התיכון עכשיו, מסעודיה, והתייחסו אלינו מאוד יפה ויש הרגשה מאוד טובה כלפי ישראל".

בספר האורחים בבית הנשיא כתב טראמפ: "זה כבוד גדול להיות בישראל עם כל החברים הטובים שלי!". במהלך הפגישה הציג בפניו ריבלין את התמונות של הדר גולדין ואורון שאול ז"ל, שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס, ואמר לו כי חשוב לישראל להשיב את הבנים מידי חמאס.

הנשיא האמריקני בכותל, היום (רויטרס)
הנשיא האמריקני בכותל, היום (רויטרס)

ריבלין: "שלא נירדם עם חלום ונתעורר עם סיוט"

לאחר הפגישה נשאו השניים הצהרות נוספות. ריבלין הביע תקווה שטראמפ ורעייתו נהנים מהביקור והוסיף: "אני מעריך את ההזדמנות ללמוד על מחשבותיכם וחזונכם. אני מאמין שהקשר הבלתי שביר בינינו, יחד עם נחישותכם, תפתח אפשרויות חדשות לישראל ולאזור כולו. אתה סימנת את השמדת דאע"ש כאחד ממשימותיך הראשונות ואנחנו נעשה מה שאנו יכולים כדי לעזור לך במטרה זאת. ישראל מעריכה את ממשלך על הפעולות שנקטתם בסוריה. יש קווים אדומים כפי שנחצו בסוריה שאסור שלעולם ייחצו. יש מחיר שמי שמפר זכויות אדם בסיסיות צריך לשלם".

כמו כן הציג ריבלין בפני טראמפ את העץ שניטע בבית הנשיא לכבוד הגעתו. "עץ זה ניטע לכבוד ביקורו של נשיא ארה"ב דונלד ג' טראמפ בבית נשיא מדינת ישראל ראובן ריבלין, ערב יום ירושלים, כ"ו אייר תשע"ז, 22 במאי 2017", נכתב על הלוחית הצמודה לעץ. הפסוק ליד העץ לקוח מספר תהילים פרק קכב: "שאלו שלום ירושלים, ישליו אוהבייך, יהי-שלום בחילך שלווה בארמנותייך".

בני הזוג נוחתים בישראל (רויטרס)
בני הזוג נוחתים בישראל (רויטרס)

אזרח שעמד בצד בזמן ששיירת טראמפ עברה ממתחם התחנה לבית הנשיא צעק לעברו בוז: המשטרה עיכבה אותו, ערכה בירור ראשוני לגבי זהותו ושחררה אותו. לאחר המפגש המשיך טראמפ לכנסיית הקבר ולכותל - ביקור שעורר סערה בעקבות החלטתו של הנשיא לבקר בכותל לבד, ללא כל נציגות ישראלית לצידו.

לאחר מכן יבקרו ביחד רעייתו של טראמפ מלניה ורעייתו של ראש הממשלה שרה נתניהו בבית חולים הדסה עין כרם, שם ייפגשו עם הצוותים הרפואיים וישמעו על עבודתם. בערב ייפגש טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובתום הפגישה יארחו ראש הממשלה ורעייתו את בני הזוג טראמפ לארוחת ערב במעון ראש הממשלה.

מה צפוי בהמשך הביקור? לצפייה בלוח הזמנים וברשימת חסימות הכבישים לחצו כאן