שר החוץ הרוסי: "נדאג גם לאינטרסים של ישראל בסוריה"

לאחר שרה"מ נתניהו הביע התנגדות להסכם בין ארה"ב לרוסיה על אדמת סוריה, שר החוץ הרוסי אמר כי השיקולים של ישראל "נלקחים בחשבון" בדיונים: "נעשה ככל הניתן"

תקיפה בסוריה, ארכיון

האם הדיונים על הסכם בין ארה"ב לרוסיה בחזית הסורית יכללו גם את האינטרסים הישראלים? כך לפחות טוען היום (שני) שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. לברוב טוען כי ארצות הברית ורוסיה "יבטיחו שהאינטרסים של ישראל ייכללו" בדיונים על יצירת אזורים נטולי-לחימה בסוריה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במסיבת עיתונאים במוסקווה הבהיר לברוב "נעשה ככל הניתן בנושא". מדובר במסר מרגיע בעקבות המתקפה של נתניהו, שאמר אתמול לכתבים בפריז כי הוא מתנגד להסכם הנוכחי בין ארה"ב לרוסיה.

סוכנות הידיעות RIA דיווחה גם שלברוב העביר ביקורת על החקירות והכותרות מארצות הברית, וטען כי משמעות הרגשות האנטי רוסיות בארה"ב מפריעות למעצמת להגיע להסכמה בנושאים גלובליים.

חלק משמעותי בפגישה בין מקרון לנתניהו אתמול הוקדש לנושא סוריה והמעורבות האירנית. "ישראל מודעת לכוונות ההתפשטות של אירן בסוריה", הבהירו גורמים מדיניים - שציינו כי אירן מעוניינת לא רק לשלוח יועצים לסוריה אלא גם צבא אירני כולל בסיס ימי ואווירי. לטענת ישראל, מהלך שכזה משנה את תמונת המצב באזור כפי שהייתה עד כה.

לברוב וטילרסון, ארכיון (רויטרס)
לברוב וטילרסון, ארכיון (רויטרס)

נתניהו מתנגד להסכם שהושג לאחרונה בין רוסיה וארצות הברית שאמור להרחיק את אירן מגבול ישראל למרחק של כ-20 קילומטר, כיוון שההסכם הזה מנציח את נוכחות אירן בסוריה ולכך ישראל מתנגדת באופן גורף.

נתניהו ומקרון, אתמול (רויטרס)
נתניהו ומקרון, אתמול (רויטרס)

ראש הממשלה דיבר עם מקרון גם על ההתעצמות וההתחמשות של חיזבאללה בדרום לבנון וגם על ניסיונות של חמאס להשיג אחיזה בדרום לבנון. מקרון אמר שהוא שותף לדאגות האלה והתייחס לזה בהצהרה ואמר שיפעל בדרכים דיפלומטיות – יש לממשלת צרפת קשרים עם גורמים ממשלתיים בלבנון ויש הערכה שמקרון ידבר איתם. נתניהו הגדיר גורמים אלה כ"גורמים שאינם חיזבאללה", בעוד מקרון התייחס לניסיון לדבר עם גורמים בלבנון באופן ישיר.