קבינט המלחמה דן שוב בתגובה לאיראן; בריטניה וצרפת: "אל תתקפו"

שר החוץ הבריטי קמרון צפוי להגיע לביקור בארץ בקרוב - ודוחק בירושלים שלא להגיב על התקיפה של טהרן. דאגה גם בצרפת: הנשיא מקרון אמר כי "ישוחח עם נתניהו" וכי ארצו "תעשה הכול כדי לשכנע את ישראל שלא להגיב מחשש להסלמה". דיווחים: כמחצית מהטילים ששיגרה איראן התרסקו. שגריר טהרן לאו"ם באיום חדש: "ישראל יודעת שהנקמה הבאה תהיה יותר עוצמתית"

זמן צפייה: 02:43

אחרי המתקפה חסרת התקדים מאיראן: בריטניה וצרפת לוחצות על ישראל לא לתקוף את הרפובליקה האסלאמית, מחשש להחרפת המצב באזור. ברקע, טהרן ממשיכה לאיים על ישראל, ושגריר איראן לאו"ם אמר היום (שני) בריאיון לרשת "סקיי ניוז" כי "אם ישראל תגיב על המתקפה, הנקמה הבאה תהיה יותר עוצמתית". בתוך כך, קבינט המלחמה התכנס לדיון בהיערכות לתגובה אפשרית.

שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון אמר היום כי הוא דוחק בירושלים להימנע מתגובה, ובמסגרת המאמצים למנוע הסלמה הוא יגיע בימים הקרובים לביקור קצר בישראל. כמו כן, השר קמרון קרא למהלך של טהרן "כישלון כמעט מוחלט ותבוסה כפולה לאיראן".

יירוטים בשמי ישראל
יירוטים בשמי ישראל | צילום: רויטרס

עוד אמר שר החוץ כי בריטניה תשקול הטלת סנקציות נוספות נגד הרפובליקה האסלאמית. "יש לנו כבר 400 סנקציות על איראן, והכנסנו בסוף השנה שעברה משטר סנקציות חדש לגמרי, שמתגלה כיעיל מאוד. הטלנו סנקציות על משמרות המהפכה, ונמשיך לבדוק אילו צעדים נוספים נוכל לעשות", אמר קמרון לרשת BBC הבריטית.

בנוסף, נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר היום כי "צרפת תעשה כל שביכולתה כדי למנוע הסלמה נוספת בסכסוך בין ישראל לאיראן במזרח התיכון", והוסיף כי הוא ידבר עם ראש הממשלה נתניהו על הנושא. "כולנו מודאגים מהסלמה אפשרית", הדגיש נשיא צרפת.

נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

בתוך כך, לפי שלושה גורמים אמריקניים שצוטטו היום ב"וול סטריט ג'ורנל", כמחצית מהטילים הבליסטיים ששיגרה איראן לישראל כשלו בשיגור או התרסקו לפני שהגיעו ליעדם. הגורמים אמרו כי "איראן שיגרה בין 115 ל-130 טילים בליסטיים שכוונו לישראל, אך מקורות ברפובליקה האיסלאמית הודו כי מחציתן יורטו בהצלחה. היתר כשלו בשיגור או התרסקו".

כמו כן, בכיר אמריקני שצוטט היום ברשת ABC אמר כי "לפחות תשעה טילים ששוגרו מאיראן פגעו בשני בסיסי חיל האוויר בישראל". לפי הבכיר, "חמישה טילים בליסטיים פגעו בבסיס האוויר נבטים, וגרמו נזק למטוס תובלה, מסלול שלא היה בשימוש ומתקני אחסון ריקים. ארבעה טילים נוספים פגעו בבסיס בנגב, אך לא היו דווח על נזק משמעותי".