נשיא ארה"ב טראמפ: "לא הזכרתי את שמה של ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במלון "המלך דוד" בירושלים. טראמפ אמר לנתניהו כי הוא תומך נלהב של ישראל והבטיח לפעול נגד טהרן

כחלק מביקורו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ בישראל, הוא הגיע הערב (שני) לפגישה קצרה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במלון המלך דוד בירושלים. טראמפ הבטיח בפתח המפגש כי "לאירן לעולם לא יהיה נשק גרעיני". טראמפ אף התייחס לדיווחים כי שמה של ישראל הוזכר בפגישתו עם גורמים רוסים, פגישה בה לכאורה מסר להם מידע מסווג: הוא הדגיש כי "לא הזכרתי את המיהל או השם של ישראל".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

את הדברים הללו אמר טראמפ בתגובה לשאלות של עיתונאים רבים שנכחו בחדר וביקשו את התייחסות הנשיא לפרשת רוסיה. "אני מעולם לא הזכרתי את  המילה ישראל, לא הזכרתי אותה במהלך השיחה, אני רוצה שזה יהיה ברור", אמר. "כבוד גדול עבורי להיות כאן, כבוד עבורי להיות הנשיא המכהן הראשון בכותל המערבי".

"על אירן להודות לארצות הברית על העסקה שנחתמה איתה, אך במקום לומר תודה, היו בעיות רציניות עם העניין", הוסיף טראמפ. "לאירן לעולם לא יהיה נשק גרעיני, אני יכול להבטיח זאת".

77yy

על פי הודעת הבית הלבן הערב, טראמפ מגיע כדי "לפעול נגד ההשפעה הממאירה של אירן באזור ולבנות ברית חזקה עוד יותר עם ישראל". בנוסף, הדגישו בבית הלבן כי "שלום עם הפלסטינים אפשרי, דרושה גישה חדשה לתהליך, יחד עם גישה חדשה מצד העולם הערבי".

במקביל למפגש בין המנהיגים, ביקרו רעיית הנשיא האמריקני, מלאניה, ורעיית ראש הממשלה, שרה, בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. לקראת הביקור פנו הורים לילדים חולי הסרטן בהדסה במכתב למלאניה טראמפ ולשרה נתניהו, בבקשה שיבקרו במחלקה ההמטו-אונקולוגית העומדת להיסגר בצו מנהל בית החולים רוטשטיין.

הנשים הראשונות ביקרו בהדסה (חדשות 2)
הנשים הראשונות ביקרו בהדסה (חדשות 2)

מוקדם יותר צייצה מלאניה טראמפ בחשבון הטוויטר שלה: "תודה לכם מר וגברת ריבלין על קבלת הפנים הלבבית בביתם, ותודה שהראיתם לנו את הגנים היפים שלכם".

אחר הצהריים הגיע טראמפ לרחבת הכותל המערבי בירושלים, ללא נוכחות פוליטיקאים ישראלים. טראמפ ובני משפחתו התפללו והניחו פתק. רעיית הנשיא, מלאניה, ובתו איוונקה התפללו בעזרת הנשים, והבת היהודיה אף נראתה מזילה דמעה. מדובר בפעם הראשונה שבה נשיא אמריקני מכהן מבקר באתר הקדוש.

[brightcove_iframe video_id='trump_bibi_vtr2_n20170522_v1' autoplay='0' credit='חדשות 2' desc='חילופי הדברים בין המנהיגים' kid='' duration='0'']

עוד קודם לכן, לאחר שהתקבל בטקס רב רושם בנתב"ג, המריא טראמפ במסוק לירושלים - ומשם לבית הנשיא לפגישת עבודה עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. במהלך פגישתם אמר טראמפ לריבלין: "עשינו היסטוריה בריאד, אני רוצה את העסקה האולטימטיבית. שלחתי את האיש הכי טוב אליכם, דיוויד פרידמן". ריבלין השיב לו: "קודם כל צריך צעדים בוני אמון. פעמיים הלכנו לישון עם חלום השלום וקמנו לסיוט - בהתנתקות ובאוסלו. אסור שזה יקרה שוב".

מה צפוי בהמשך הביקור? לצפייה בלוח הזמנים וברשימת חסימות הכבישים לחצו כאן