ארדואן: מטפלים ב-1,000 אנשי חמאס; נסראללה ממשיך לאיים

נשיא טורקיה אמר בפגישה עם מקבילו היווני כי יותר מ-1,000 ממחבלי ארגון הטרור מטופלים במדינתו. גורם טורקי הכחיש את הדברים. ברקע: דיווחים כי ישראל החלה להחזיר בהדרגה דיפלומטים לאנקרה. גורם ישראלי: "חזרתם תהיה הדרגתית וזהירה, תוך התחשבות בסיכונים אפשריים". במקביל, מזכ"ל חיזבאללה ממשיך לאיים: "ההסלמה תימשך כל עוד המלחמה בעזה מתרחשת"

זמן צפייה: 00:53

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר היום (שני) כי יותר מ-1,000 ממחבלי חמאס מטופלים בבתי חולים ברחבי טורקיה. את הדברים אמר הנשיא הטורקי בפגישה עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס באנקרה, בה הוסיף כי הוא מאוכזב שהמדינה הכריזה כי חמאס הוא ארגון טרור, וטען: "מדובר בתנועת התנגדות". גורם טורקי הכחיש את האמירה, ואמר כי "ארדואן התכוון לעזתים, ולא לפעילי חמאס".

במקביל, דווח היום כי חרף המשבר העמוק ביחסים והחרם הכלכלי של טורקיה על ישראל, בימים האחרונים ירושלים החלה להחזיר בהדרגה דיפלומטים לאנקרה. גורם ישראלי שצוטט בדיווח מסר כי "למרות שהיחסים הבילטרליים בין המדינות מתוחים מאוד, ישראל תנסה לעשות זאת תוך התחשבות בסיכונים אפשריים, ולכן חזרתם תהיה הדרגתית וזהירה".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה

מוקדם יותר, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא היום נאום ממקום מסתורו בלבנון, בו התייחס למלחמה בעזה. "האירועים בשטח הרצועה הראו לעולם כי יש להם את הפוטנציאל להוביל למלחמה אזורית", אמר נסראללה, והצהיר: "ההסלמה תימשך כל עוד המלחמה בעזה מתרחשת".

"יש קונצנזוס בישראל כי המלחמה ברצועת עזה היא כישלון, ואפילו שם מתבדחים על הצהרות נתניהו שמדבר על ניצחון מוחלט ועל חיסול חמאס", הוסיף נסראללה, "ישראל לא השיגה אף אחת ממטרות המלחמה גם שבעה חודשים אחרי, כשטילים מאזור רפיח שבדרום הרצועה שוגרו לאחרונה לעבר באר שבע ואשקלון - זוהי הצלחה של חמאס".