הבית הלבן מציג: ישראל בלי השטחים

היום יוצא טראמפ למסעו הראשון בחו"ל מאז שנכנס לתפקידו: הוא ימריא היום לסעודיה, ממנה יגיע לישראל ביום שני ומשם ימשיך לפגישה עם האפיפיור בוותיקן ולפסגת מנהיגי המדינות המתועשות

המפה שהופצה לקראת ביקור טראמפ
המפה שהופצה לקראת ביקור טראמפ | צילום: דוברות הבית הלבן

מסר מפתיע ומעורר מחלוקת מצד הבית הלבן: לקראת נסיעתו של טראמפ למזרח התיכון, פרסם הלילה (בין חמישי לשישי) הבית הלבן סרטון קצר על יעדי הביקור - אך בסרטון מופיעה מפת ישראל ללא הגדה המערבית ורמת הגולן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בסרט הקצר שהופץ בדף הפייסבוק של הבית הלבן נכתב כי במהלך הביקור בישראל טראמפ ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא ראובן (רובי) ריבלין, יניח זר ויישא דברים ביד ושם, ינאם במוזיאון ישראל וגם "ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית. הביקור המתוכנן בכותל לא מופיע בסרטון.

השמטת פרטים הנוגעים לביקור המתוכנן של טראמפ בישראל אינה חדשה: לפני כשבועיים פירסמה שגרירות ארצות הברית בסעודיה סרטון בדף הטוויטר שלה בו מודיע טראמפ על המדינות בהן יבקר, והשמיטה ממנו במכוון את אזכור הביקור בישראל.

טראמפ מגיע לביקור (רויטרס)
טראמפ מגיע לביקור (רויטרס)

היום יוצא טראמפ למסעו הראשון בחו"ל מאז שנכנס לתפקידו: הוא ימריא היום לסעודיה, ממנה יגיע לישראל ביום שני ומשם ימשיך לפגישה עם האפיפיור בוותיקן ולפסגת מנהיגי המדינות המתועשות (ה-G7). גורמים בממשל האמריקני מגדירים את המסע הזה כנסיון לקרב בין שלוש הדתות המונותאיסטיות.