"צריך לבטל את יום האישה!"

איך זה קרה שיום האישה הפך מאירוע פמיניסטי היסטורי ליום שמנציח את כל הדברים שמבדילים אותנו הנשים?

זמן צפייה: 01:48

עו"ד אירית רוזנבלום, מומחית בינלאומית לדיני משפחה ומייסדת ארגון 'משפחה חדשה':

 

איך ומתי זה קרה שיום האישה הבינלאומי הפך מאירוע פמיניסטי היסטורי שמאחד את נשות העולם, ליום שמנציח את כל הדברים שמבדילים אותנו הנשים?

עכשיו הזמן לשינוי. צריך לבטל את יום האישה.

יום האישה הבינלאומי התחיל ב-1908 כ-'יום הפועלות הבינלאומי' בארה"ב כנגד ניצול נשים, בעיקר במקומות עבודה, אך עם השנים, מיום שמטרתו להפוך אותנו לשוות הוא רק מנציח את ההבדלים ומזכיר את אי השוויון.

יום האישה הפך מיום חזק ליום נחמד, ובמקום לתרום למעמד האישה הוא תורם בעיקר להכנסה החודשית של מוצרים קוסמטים וחנויות פרחים.

היום הזה איבד מזמן את הזהות הערכית שלו ושקע בזהות המינית שלו אך נשים ברחבי העולם כבר לא רוצות עוד להתקרבן ולהנציח את האפליה ולא מעוניינות ביום שידגיש את ההבדלים, במיוחד כאשר המציאות השתנתה.

נכון, יש עדיין אפליה, יש עדיין קיפוח, אבל הרצון להתרפק על ההיסטוריה פוגע בסיכויים לעתיד. כתבות וסיפורים של נשים גיבורות או חלשות לא יקדמו אותנו לשום מקום אלא רק ינציחו את השוני בין המגדרים.

צריך לחשוב מחדש על היום הזה ועל הערכים סביבו. במקום יום האישה, בואו נחגוג את יום המגדר: יום המוקדש לכל הגדרה עצמית. יום שמציין העצמה עצמית של כל אחת ואחד מאתנו, לא משנה מי אנחנו.

הגיע הזמן לחשוב על עתיד ורוד במקום לשחזר את ההיסטוריה של הדמעות.

 

 

עוד בדיבור:

למה תפקידי ניהול בכירים נחשבים תפקידים גבריים?

אמיר חצרוני - פרובוקציה זולה או כל האמת בפנים?

היא רק רצתה להיות ילדה רגילה - אבל הדרך לשם לא הייתה קלה