"נגמר הלא נעים: הגיע הזמן שתדעו מה אתן שוות"

רונית כפיר, מרצה ומייסדת 'נעים מאוד' על הצורך להפסיק עם ה'לא נעים' ולהתחיל לתמחר את עצמכם באמת

זמן צפייה: 05:58

איך להיפרד מהרגשת ה"לא נעים לי" ולתמחר את עצמכם כמו שאתם שווים? רונית כפיר, מרצה ומייסדת 'נעים מאוד', מסבירה על המעבר בין ה"לא נעים לי" ל"נעים מאוד". על המעבר מפחד להצלחה.
"כשאני מגיעה ממקום של שליחות אבל רוצה להתפרנס מזה, אני בדרך נתקלת בקונפליקט פנימי שמונח על כל מיני תפיסות תרבויות ומגדריות", אומרת כפיר. "ה'לא נעים לי' יושב על תפיסה ש'נדיבות נוגדת רווחים' – משמע – אם אני גובה תשלום על השירותים שלי, אז אני לא נדיבה".

איך מבחינים בין "בחינם" ו"בתשלום"?

"הרבה מאוד עסקים, בעיקר בשלבים הראשונים, נתנו הרבה דברים בחינם, הרבה תוכן בחינם והנחות מפליגות, לא בהכרח כי הם היו צריכים, אלא מהפחד שמנהל אותנו גם בימי שגרה. מצד אחד, אם אני נותן בחינם, אני נדיב, מתחשב בזולת, ואם אני מבקש תשלום, אז אני גרידי, על חשבון מישהו".

עוד בנושא:

המהפך של רנה: עברה ניתוח לשינוי מין והשילה 30 קילו ממשקלה

לוק מחמיא: טרנד כריות הכתפיים חוזר

איך מכינים פשטידה דלת קלוריות ופסטה בריאה?

השילה 50 ק"ג ממשקלה והפכה למאמנת כושר וריצה

מהו הסוד להנחה?

"הסוד להנחה הוא הנחה מבוקרת. להחליט על גבולות העסק שלי, לקחת את עסקיי בידיי ולהחליט למי וכמה ועד מתי. כשאני מסבירה את הערך שלי אני במקום מתנצל. אני רוצה להסביר מה הערך של המוצר שלי והוא נגזר מהתועלת שאת מפיקה כלקוחה מהמוצר שלי. כשאני מעלה מחירים אני צריכה לעשות את זה משכנוע פנימי. אני אדם בוגר, אתה אדם בוגר, אתה מחליט איפה וכמה להשקיע את הכסף שלך. גם אם לקוח אומר לי 'המחיר שלך מאוד יקר, מה פתאום שנקנה את זה, אני לא מסתכלת על זה כדחייה אלא כהזמנה לבוא ולשכנע אותו, להמשיך להזמין אותו'.

"אני מדברת באופן כללי על תקשורת עם לקוחות. אני מדברת על מצב תודעה, שצריך לשים לב לדברים שעלו בקורונה ולהבין שזה משהו שנמצא אצלנו תמיד. הרבה פעמים אנחנו מסתובבים בתושה שאם נהיה זולים – אנשים יקנו, ואם אני אעבוד קשה – מגיע לי הרבה כסף. צריך להשתחרר מהתפיסה הזו. תמחור צריך להתחיל בתחשוה שלנו – מה אנחנו שווים – ולהרגיש בסדר עם זה. מה שאמור לעניין אותנו זה שאנחנו נרגיש שנקבל שכר על עמלנו".