טיפים פשוטים לתזונה בריאה במחיר נמוך

יו"ר התאחדות החקלאים, דובי אמיתי, ומנהלת המוקד לביטחון תזונתי, נעמה לוין, ענו על השאלות שלכם ועזרו לנו להבין כיצד מתנהלים נכון

מזונות אלו, המהווים כולם חלק בדיאטה הים התיכונית, נהדרים עבור הפחתת דלקת | צילום: תזונה בריאה
אמש שודר תחקיר המערכת על חוסר ביטחון תזונתי, תופעה מתפשטת ומדאיגה בקרב חתכי אוכלוסייה שונים. הידעתם שאחד מכל חמישה ישראלים נותר רעב?
ובזמן שסל המזון כולל מוצרים עתירי סוכרים, שומנים ופחמימות שאינם מאפשרים, בשילובם הנוכחי, לקיים תזונה מאוזנת, מי שמכניסות את רוב הכסף הן דווקא רשתות השיווק, שרוכשות תבואה ישירות מהחקלאים במחיר נמוך ומוכרות אותה לצרכן במחיר גבוה.
מדובר במערכת מסועפת, שעלולה לגרום לתחושת חוסר אונים וייאוש; ובכל זאת, לדובי אמיתי ונעמה לוין, שהופיעו בתחקיר והתארחו בשידור חי בעמוד הפייסבוק של המערכת, יש מספר טיפים שיעזרו לכם לאכול בריא בעלות מינימלית:רכשו ישירות מהחקלאי. כשבעים משקים פרטיים, מדרום הארץ לצפונה, פתחו את שעריהם למכירה ישירה. רשימת המשקים המלאה, כולל מחירים, תוכלו למצוא בעמוד הפייסבוק של התאחדות החקלאים.

צאו לכם השוקה. אל תשכחו לערוך סקר שוק. השוואה מעמיקה בין המקומות המוכרים תוצרת, יניב לכם תוצאות חסכניות במיוחד, הן בחיסכון על הדלק שתוציאו על הנסיעה, והן מבחינת טיב ומחיר המזון.

מה בדיוק שמים לכם באוכל? צפו בתחקיר המלא
המחירים עולים, המשכורות מדשדשות. מדינה באוברדראפט - התחקיר המלא

טובים השניים; גם השלושה. הקואופרטיב (קבוצת רכישה) הגיע גם לתחום המזון. אם תגבשו כוח קנייה רב, תוכלו להשיג מחיר מוזל על כמות גדולה של תבואה בריאה.

תמיד השתמשו ברשימת קניות. כך תוכלו לשמור על התקציב שקבעתם מראש, ולדעת בדיוק כמה הוצאתם. בנוסף, תוכלו לשים לב לעליה או ירידה במחירים, ולשקול היכן הכי כדאי לקנות. (זוכרים את סקר השוק?)

למידע נוסף, צפו בראיון המלא: