תיק טובית רדקליף נפתח: "איך הם לא ראו? הם היו מטרים ממנה"

פרק פתיחת העונה של תיק בחקירה, שישודר מחר (חמישי, אחרי החדשות), פותח מחדש את תיק המוות של רב"ט טובית רדקליף. צפו בקטע מתוך תיק בחקירה

זמן צפייה: 01:16

פרק פתיחת העונה של "תיק בחקירה", שישודר מחר (חמישי, 1.6) מיד אחרי החדשות, מביא את סיפור מותה של טובית רדקליף. צעירה מקרב קהילת העבריים בדימונה, לוחמת ביחידת יהלום של חיל האוויר שהייתה בחורה מלאת שמחת חיים. ב-2015 נמצאה טובית ירויה בראשה בתוך עמדת השמירה בבסיס פלמחים. טובית היא חלל צה"ל הראשון בקהילה שבה קיים 100 אחוז גיוס לצה"ל.

"מצ"ח קיטלגו את זה מהשנייה הראשונה כהתאבדות", מסבירה עו"ד יפית וייסבוך, המייצגת את משפחת רדקליף. "התחלתי להבין את התיק כשהייתי בפלמחים, כי איםה שהם היו זה מקום נורא קטן. הסוללה של הפטריות ועוד איזה עשרה מטרים אחריה הקראוון שכל החבר'ה היו ישנים. כולם היו שם לידה, איך הם לא ראו, אם הם היו שני מטרים ממנה?", הוסיפה.

מי ירה בטובית רדקליף
מי ירה בטובית רדקליף? (אילוסטרציה) | צילום: אילוסטרציה

מחר, חמישי 1.6, תיק טובית רדליף נפתח מחדש בפרק פתיחת העונ אשר יציג ממצאים רבים וסותרים שנמצאים בדוח מצ"ח, לצד ממצאים רבים נוספים שצוות החקירה חושף כאן לראשונה.

_____

מי ירה בטובית רדקליף?

תיק בחקירה: הצדק יוצא לאור

לא רק טובית רדקליף: 9 תיקי הרצח שטרם פוענחו

_____

בעקבות הממצאים שנחשפים בפרק, אשר הוצגו לבית המשפט על ידי עורכת הדין של המשפחה, קיבל בית הדין הצבאי את כל הטענות כפי שהן מופיעות בסרט. זאת הפעם הראשונה זה 30 שנה שבית הדין הצבאי מורה על מינוי שופט חוקר, בתקווה שהצדק יצא לאור.

תיק בחקירה, מחר (חמישי 1.6), מיד אחרי החדשות