מי ירה ברב"ט טובית רדקליף?

בפברואר 2015, טובית רדקליף נמצאה ירויה בעמדת השמירה בבסיס פלמחים. הפרקליטות הצבאית הכריעה: התאבדות. האומנם? בחמישי מיד אחרי החדשות, תיק טובית נפתח מחדש

זמן צפייה: 00:46

פרק פתיחת העונה של "תיק בחקירה", שישודר בחמישי הקרוב (1.6) מיד אחרי החדשות, מביא את סיפור מותה של טובית רדקליף. צעירה מקרב קהילת העבריים בדימונה, לוחמת ביחידת יהלום של חיל האוויר שהייתה בחורה מלאת שמחת חיים.  ב-2015 נמצאה טובית ירויה בראשה בתוך עמדת השמירה בבסיס פלמחים. טובית היא חלל צה"ל הראשון בקהילה שבה קיים 100 אחוז גיוס לצה"ל.

שנה אחרי מותה הגישה הפרקליטות הצבאית דוח למשפחה, ובו נקבע כי טובית התאבדה. אמה, אחיה וקהילת העבריים, בראשם הנסיך עמנואל, המומים מהבשורה הקשה ומסרבים לקבל זאת. בתיק החקירה, הנפתח בפרק הראשון של העונה, מוצגים ממצאים רבים וסותרים שנמצאים בדוח מצ"ח, לצד ממצאים רבים נוספים שצוות החקירה חושף כאן לראשונה.

בעקבות הממצאים שנחשפים בפרק, אשר הוצגו לבית המשפט על ידי עורכת הדין של המשפחה, קיבל בית הדין הצבאי את כל הטענות כפי שהן מופיעות בסרט. זאת הפעם הראשונה זה 30 שנה שבית הדין הצבאי מורה על מינוי שופט חוקר, בתקווה שהצדק יצא לאור.

חושפים עבודת משטרה לקויה

מלבד פרשת טובית רדקליף, הסדרה תעסוק בפרשות נוספות שדורשות חקירה מחודשת כגון תיק מורשעי רצח דני כץ, תיק הרצח של מתן אדלשטיין ועוד. בלב כל פרשה, עומדות משפחות כואבות, לרוב מהפריפריה המוחלשת, שלעתים חסרות יכולת כלכלית או נפשית להתמודדות הקשה הנדרשת מול מערכות המשטרה והמשפט.

טובית רדקליף
מי ירה בטובית רדקליף? | צילום: תיק בחקירה

צוות החוקרים בסדרה יוצא לדרך; רק נקודת הפתיחה ידועה, אבל הסיום פתוח ולרוב מפתיע. כל רגע מתועד, כולל ההצלחות כמו גם הכישלונות, וכך בפעם הראשונה, רגעים אמיתיים של חקירה נחשפים מול המצלמה. צוות רחב של מומחי מז"פ, בליסטיקה, משפט פלילי וחוקרים פרטיים, יחד עם ליווי משפטי צמוד, מבהירים ומחברים את חלקי הפאזל הנפרש במהלך הסדרה, וחושפים עבודת משטרה לקויה ועבודת פרקליטות שמקובעת בקונספציות.

את גיבורי הסדרה, הממצאים והראיות החדשים, שמפתיעים תמיד ואף מכעיסים תוכלו לראות בסדרת המתח הדוקומנטרית החדשה שתעלה בחמישי הקרוב.

תיק בחקירה, חמישי (1.6) מיד אחרי החדשות

תיק בחקירה - בקרוב ברשת